Inscripcions al DENIP / Cartells per la Pau

A partir de les valoracions que els centres i els docents ens van fer el curs passat s’ha decidit mantenir el mateix format que el curs passat i seguir fent l’activitat Cartells per la Pau per celebrar el DENIP el 30 de gener i fer-ne difusió a la resta de centres de primària de la ciutat.

Aquesta activitat consisteix en que els alumnes de cinquè elaborin una sèrie de cartells per commemorar el Dia Escolar per la No Violència i la Pau i és hereva del Contes per la Pau que elaboraven els centres els cursos anteriors. Aquí podeu veure el recull que es va fer el curs passat.

Aquesta activitat vol focalitzar-se, en quant al contingut, en aspectes que vagin més enllà de la guerra i la pau i busca aprofitar les reflexions que ja es fan al llarg del curs, majoritàriament a les hores de tutoria, al voltant de valors com l’amistat, la justícia, la responsabilitat, el consum, drets i deures dels infants, la convivència, etc.

El fet de treballar aquests aspectes mitjançant cartells pot donar peu a que els centres i els docents tinguin l’oportunitat de treballar en aquesta activitat competències relacionades amb la creativitat, el llenguatge expressiu, l’eslògan, l’ús del color i la imatge i el seu impacte, la publicitat, els drets d’autoria, etc.

Cada centre haurà d’escollir dos cartells per grup aula que participi, que seran exposats el dia 30 de gener, dintre de la celebració del DENIP Dia Escolar per la No Violència i la Pau, a la resta de centres participants en una ubicació encara per concretar. A més, els cartells escollits seran  projectats i 2-3 alumnes del grup-classe explicaran breument la intencionalitat i els aspectes formals del cartell a la resta de participants.

Per poder preveure els nombre d’assistents a aquesta aquesta activitat cal inscriure’s en aquest enllaç fins els 15 de novembre.