Ara és demà. Debat sobre el futur de l’educació al nostre país

Ara és demà. Els mots del poeta Martí i Pol donen títol al debat sobre el futur de l’educació al nostre país que el Consell Escolar de Catalunya (CEC)

Ens proposem fer una reflexió sincera, en profunditat i compartida amb tots els sectors de la comunitat educativa. Us invitem a participar-hi. Ens interessa molt conèixer el vostre punt de vista sobre qüestions cabdals que afecten l’ensenyar i l’aprendre. El món educatiu de Catalunya està en ebullició, malgrat les dificultats, i això s’ha d’aprofitar per analitzar a fons els reptes que hi ha plantejats.

A més del debat al Consell mitjançant una subcomissió de treball específica, tenim el propòsit d’implementar un procés participatiu ampli al qual convidem el conjunt de la comunitat educativa.

El marc de la reflexió està format per cinc ponències elaborades per experts:

• “Els pilars del sistema educatiu”
  • “L’arquitectura del sistema educatiu”
  • “El centre educatiu”
  • “El professorat”
  • “L’alumnat”

Expresseu les vostres opinions individualment o en nom de col·lectius, organitzacions o institucions a la plataforma Participa gencat, tant sobre les ponències com sobre ales qüestions que, a partir de l’experiència professional, vulgueu aportar al debat, amb el benentès que es tracta d’anar més enllà dels aspectes que afecten la quotidianitat per posar els llums llargs i tenir perspectiva de l’educació del futur, sense els condicionaments del marc pressupostari i normatiu actual. Si elaboreu documents amb aportacions col·lectives, trameteu-los al correu electrònic araesdema@gencat.cat i els publicarem a la web del Consell.

Seguiu l’actualitat del debat al perfil @consescat de Twitter. També hi podeu interactuar amb l’etiqueta #CECaraésdemà. Sapigueu també que als centres educatius els demanem que difonguin a Twitter les activitats de caràcter innovador amb l’etiqueta #innovemara, a fi de compartir amb tota la comunitat educativa les seves experiències.

Cordialment,
Lluís Font i Espinós