2 de maig Dia Internacional contra l’Assetjament Escolar

El 2 de maig amb motiu del Dia Internacional contra l’Assetjament Escolar, el Departament d’Educació proposa a la comunitat educativa realitzar alguna activitat relacionada amb aquesta problemàtica.

L’assetjament afecta a milions d’infants i joves a les escoles d’arreu del món, per això la UNESCO va reconèixer el Dia internacional contra l’assetjament escolar el 2 de maig de l’any 2013 amb l’objectiu de conscienciar a tota la població.

L’assetjament escolar és un tipus de violència entre iguals, on es produeixen agressions intencionals, reiterades i en les que es posa de manifest una situació d’abús de poder. Aquestes agressions poden ser físiques, verbals o d’exclusió social i es poden manifestar de forma directa o indirecta.

Degut a les circumstàncies de confinament que estem vivint, quan parlem de possibles situacions d’assetjament pren protagonisme el ciberassetjament, que correspon a les agressions que es donen de forma reiterada mitjançant suports tecnològics, xarxes socials, etc

Per això, aquest any us fem arribar algunes propostes orientades a desenvolupar activitats per prevenir el ciberassetjament i per promoure un ús saludable i responsable de les tecnologies.

Recursos didàctics

Recursos per treballar amb l’alumnat

Recursos adreçats als professorat