Transformar l’educació per a transformar el món. Aprenentatge amb sentit

Amb aquest títol us proposem un cicle de conferències en els que abordarem dos vectors: els aprenentatges competencials i el benestar emocional.

21 de setembre – L’aprenentatge amb sentit. Eli Aznar. (Directora del CESIRE) (Inscripció)

BLOC AVALUACIÓ
27 de setembre. Avaluació i nou currículum I. Neus Sanmartí (Inscripció)
4 d’octubre. Avaluació i nou currículum II. (Informes, experiències, transversals). Esther Ortiz i Grup de treball d’avaluació de Badalona (Inscripció)

BLOC EDUCACIÓ EMOCIONAL
18 d’octubre. Estratègies per a l’educació emocional de l’alumnat. (Inscripció)
25 d’octubre. Prevenció de les violències. Fundació IRES (Inscripció)

BLOC SITUACIONS D’APRENENTATGE
8 de novembre. Situacions d’aprenentatge. Kiko Segura (Xarxa de Competències) (Inscripció)
15 de novembre. Propostes globalitzades. Mirada STEAM. Eva Mateo (Inscripció)

Aprenem amb sentit quan apropem l’escola a les situacions, qüestions i problemes reals de la vida quotidiana. Aprendre amb sentit implica que les persones aprenents sàpiguen mobilitzar els aprenentatges adquirits per respondre als principals desafiaments a què haurà de fer front al llarg de la seva vida, la meta no és la mera adquisició de sabers, sinó aprendre a utilitzar-los per solucionar necessitats encarnades en la realitat.

Volem que l’alumnat aprengui amb sentit per aconseguir una societat més justa i democràtica, cohesionada, inclusiva que contempli totes les persones i on sigui possible la igualtat d’oportunitats i la igualtat real i efectiva. Una societat fonamentada en una ciutadania crítica, activa i constructiva, que doni resposta a les aspiracions personals i col·lectives, sostenible, digitalitzada, més equitativa, més verda, més feminista, més cohesionada, sense desigualtats socioeconòmiques.