Som investigadores. Taller gratuït a l’aula. 4t primària

Tallers gratuïts a l’aula per acostar la supercomputació i la recerca i la recerca a les aules i fomentar les vocacions científic tecnològiques als infants i molt especialment a les nenes.

En aquesta activitat, l’alumnat visitarà en format virtual el MareNostrum IV i aprendrà per mitjà de dinàmiques i
activitats què és un superordinador, com funciona i per què s’utilitza. Descobrirem conceptes com el càlcul en
paral·lel, la programació, les simulacions i l’anàlisi de dades, alhora que s’activa la seva curiositat pel món de la
investigació, la tecnologia i la ciència. A més, l’activitat té com a objectiu fomentar les vocacions científiques i
tecnològiques entre les nenes, per mitjà del coneixement de referents femenins que treballen en aquest camp.

• Taller d’una hora de durada a l’aula
  • Dirigit a l’alumnat de 4t de primària
  • Objectius: Presentar referents femenines en l’àmbit tecnològic i acostar la supercomputació als infants.
  • Continguts: Visita virtual al Supercomputador Mare Nostrum, dinàmiques per a treballar conceptes com memòria, programació, connectivitat, càlcul en paral·lel….
  • Organitxa: FUNBRAIN

Formulari de sol·licitud

Objectius:

• Conèixer el MareNostrum, com és, com funciona i els objectius del seu ús
  • Apropar l’alumnat a la investigació, la tecnologia i la ciència i incentivar la seva curiositat científica.
  • Entendre diferents conceptes sobre tecnologia i els mètodes d’investigació, com ara la programació, la
    simulació, la gestió de les dades i la seva anàlisi, el càlcul en paral·lel i els circuits elèctrics.

Objectius i competències curriculars:

• Interès per l’observació i la generació de preguntes científiques, així com per la construcció de respostes
    coherents amb el coneixement científic.
  • Valoració de l’impacte del desenvolupament tecnològic en les condicions de vida i en el treball.
  • Usar l’assaig-error per cercar solucions als problemes i a les exploracions.
  • Interpretar i construir gràfics (pictogrames i diagrames de barres) amb dades sobre fets coneguts relatius
    a la vida quotidiana i a altres àrees.

Continguts:

• El superordinador MareNostrum: estructura, memòria, velocitat, consum, càlcul i aplicacions.
  • Electricitat, circuits elèctrics, materials conductors i aïllants.
  • La programació, el llenguatge de programació i el pensament computacional.
  • Les simulacions, les variables i les dades.
  • L’anàlisi de dades i la interpretació de resultats.