Taller de poesia amb el Ramon Besora

• Dia: Dilluns 14 de gener de 2019
  • Horari: de 17.45h a 19.30h
  • Lloc: CETAP-telecentre de la Seu d’Urgell

Primera part:  Una experiència d’ahir per a l’escola d’avui?

Segona part: Taller: Propostes per introduir la poesia a les aules.

Perquè siguem capaços d’estimular la recerca pels camins de la investigació i la descoberta, es vol exposar un seguit de propostes –sempre amb exemples realitzats a l’aula- que facilitin un aprenentatge de la llengua i els seus recursos superadors d’una concepció estrictament normativa: l’ús creatiu de la paraula, l’alteració de la seva estructura per generar un rendiment estètic més alt o un poder evocatiu més gran, la lliure associació de mots, cal·ligrames, la inversió i el plagi de text per cercar-hi noves formes de significació…

S’exposarà:

• DE LA RECREACIÓ A LA CREACIÓ POÈTICA
  • JOCS DE LLETRES
  • JOCS DE PARAULES
  • JOCS D’INVESTIGACIÓ POÈTICA

RAMON BESORA i OLIVA (mestre, editor i escriptor).

Bon coneixedor del món escolar, ha col·laborat activament en la formació de mestres i és autor d’una bona colla de llibres destinats als infants.  També és autor de  diverses publicacions i articles sobre didàctica, creativitat infantil, la construcció del lector, poesia i escola, entre altres. Després de 22 anys exercint com a mestre – 12 dels quals com a director de l’Escola El Puig d’Esparreguera – es va dedicar al món editorial.

Ha rebut diversos premis nacionals i internacionals entre els quals destaquen el Premi Baldiri i Reixac per les seves aportacions en el camp de la didàctica de la llengua i l’Octogone d’Honneur, atorgat pel Centre Internacional d’Études en Littérature de Jeunesse de París.

Les seves edicions han estat guardonades amb el Premi Nit de l’Edició 1993 al llibre més original i, a la Fira del LLibre de Bolònia, el 1992 amb el Critici in Erba Prize  i el 1997 amb el Premi Internacional d’Innovació.

Cal destacar els seus dos darrers llibres :

• “EL CONILLET QUE VOLIA PA DE PESSIC” ( un conte en vers que ha estat traduït al castellà, eusquera, gallec i en aquets moments l’estan traduint al rus)
  • “ZOO DE PARAULES” un llibre de poesia per a infants que, segons la crítica, “és un bestiari deliciós i alhora màgic. L’autor juga amb les paraules d’una forma magistral”.

Actualment és president de l’Associació Miquel Martí i Pol i patró de la seva Fundació.