BioLectures, llibres per educar i protegir el medi natural

Es tracta d’un projecte on hi col·laboren els mestres de la Xarxa d’Escoles del Parc Natural de Cap de Creus (XEPNCC), la xarxa de biblioteques públiques de la comarca (BibliotecAE), tècnics del Parc Natural de Cap de Creus i el Servei Educatiu de l’Alt Empordà (SEAE)

Conscienciar i implicar la comunitat educativa en la conservació, protecció i millora de l’entorn natural a través dels llibres i àlbums il·lustrats. Aquest és l’objectiu del BioLectures, un projecte on hi col·laboren els mestres de la Xarxa d’Escoles del Parc Natural de Cap de Creus (XEPNCC), la xarxa de biblioteques públiques de la comarca (BibliotecAE), tècnics del Parc Natural de Cap de Creus i el Servei Educatiu de l’Alt Empordà (SEAE).

El full de ruta per a aquesta segona edició es va presentar dijous passat al Servei Educatiu de l’Alt Empordà. Un acte on hi varen assistir representats docents dels diferents centres educatius de la comarca i que va servir per presentar la iniciativa. La proposta està formada per tres eixos centrals de la campanya: la maleta pedagògica, formada per 50 llibres seleccionats pels docents de la XEPNCC que es deixarà en préstec a les escoles, la impressió de 10.000 punts de llibre per reflexionar sobre l’emergència climàtica, i l’«A punt de llegir», on 10 biblioteques oferiran 10 aparadors temàtics amb llibres sobre biodiversitat i emergència climàtica a l’abast de tots els ciutadans.

A més a més, es faran sessions paral·leles de lectures de contes a les diferents biblioteques durant els propers mesos. La primera d’elles serà el proper dissabte a la Jaume Vicenç Vives de Roses. HORA NOVA