Una habitació pròpia

Un programa que converteix el llibre en una finestra al món, a les seues passions, a les seues contradiccions, als seus misteris. El programa es visualitza com un videoblog on la booktuber Irene Rodrigo es dirigeix a l’espectador d’una forma íntima, per a compartir les seues experiències com a lectora.

Una habitació pròpia arriba a les aules. El programa transmèdia d’À Punt ha presentat  les unitats didàctiques dels llibres al voltant dels quals es desenvolupa cada programa de televisió.

Es tracta d’una sèrie de 39 guies didàctiques (una per cada capítol del programa televisiu) amb un contingut pedagògic que servirà perquè el personal docent vinculi les seues classes amb el programa multiplataforma d’Una habitació pròpia. Les unitats didàctiques estan adreçades a l’alumnat d’ESO i batxillerat.

La Metamorfosi, 1984, Orlando, Lolita, Júlia, Crematorio, La fiesta del Chivo, A sang freda, El carrer de les camèlies, El camino, La confessió de la lleona, La ciutat i la casa, El déu de les petites coses, L’any del diluvi, La invención de Morel i Farenheit 451, Persèpolis, són alguns dels llibres protagonistes del programa que estan ja a disposició de docents i estudiants en aquest enllaç del web d’À Punt.

“Una habitació pròpia no és només un programa de divulgació literària. És també un programa de divulgació vital que acosta la literatura a tot el món i convida a reflexionar”, ha subratllat Albert Arnau qui ha afegit: “les unitats didàctiques són un pas més en l’estratègia divulgativa transmèdia d’un programa que va començar en la ràdio, està en els nostres carrers amb els murals monogràfics, fomenta la interacció en les xarxes i ara arriba a les aules”.