Saltem a Corda?

Saltem a Corda? és un projecte que pretén proporcionar a l’alumnat i als centres cançons per saltar a corda.

Parteix de la idea de Lola Casas i està elaborat amb textos creats per ella, la transcripció de partitures de Xavier Rodon, les il·lustracions de Rubén Bravo, les veus de Matías, Ana, María, Aitana, Iván i Aina (alumnes de Primària de l’Escola Camí del Mig i l’Escola Pia Santa Anna, de Mataró) i l’edició de so de Rosa Maria Vidal.

Aquí podeu accedir a la Presentació del Projecte i al Document sencer.

Orientacions curriculars

Les persones estem en continu aprenentatge, de manera conscient o no. I a l’escola, els docents, estem en continu procés d’ensenyament, ja sigui des del modelatge no conscient o des de la pràctica enfocada a treballar un contingut concret.

Sabem que el joc i la música són emoció i que la vivència des de l’emoció és un dels 7 principis de l’aprenentatge.

Les competències i/o continguts que es poden treballar a través d’aquest projecte dependran molt de la mirada dels docents però us suggerim els que veiem de forma clara, classificats per Àmbits:

Àmbit lingüístic:

  • consciència fonològica, rimes, ritme i mètrica i lèxic.

  • Tipologia textual dels poemes.

  • Dimensió literària: Qui és la Lola Casas?

Àmbit matemàtic:

  • mètrica

  • mesura (cordes, temps)

Àmbit de coneixement del medi

  • Jocs i tradicions

  • materials (corda)

  • superfícies (on és més còmode saltar)

Àmbit artístic:

  • Com il·lustrar un text

  • Pulsació, afinació, cantarelles, estructura

Àmbit d’Educació Física:

  • Coordinació motriu i salt.

Àmbit d’Educació en valors:

  • Benestar emocional que aporta el joc, a nivell personal i interpersonal

Àmbit digital:

  • Recursos digitals que ens permeten compartir coneixements i materials: Site, Canva…

Àmbit aprendre a aprendre

Àmbit autonomia i iniciativa personal

CRP Maresme I – Mataró