Saltem a Corda? és un projecte que pretén proporcionar a l’alumnat i als centres cançons per saltar a corda.
Parteix de la idea de Lola Casas i està elaborat amb textos creats per ella, la transcripció de partitures de Xavier Rodon, les il·lustracions de Rubén Bravo, les veus de Matías, Ana, María, Aitana, Iván i Aina (alumnes de Primària de l’Escola Camí del Mig i l’Escola Pia Santa Anna, de Mataró) i l’edició de so de Rosa Maria Vidal.
Aquí podeu accedir a la Presentació del Projecte i al Document sencer.
Orientacions curriculars
Les persones estem en continu aprenentatge, de manera conscient o no. I a l’escola, els docents, estem en continu procés d’ensenyament, ja sigui des del modelatge no conscient o des de la pràctica enfocada a treballar un contingut concret.
Sabem que el joc i la música són emoció i que la vivència des de l’emoció és un dels 7 principis de l’aprenentatge.
Les competències i/o continguts que es poden treballar a través d’aquest projecte dependran molt de la mirada dels docents però us suggerim els que veiem de forma clara, classificats per Àmbits:
Àmbit lingüístic:
-
consciència fonològica, rimes, ritme i mètrica i lèxic.
-
Tipologia textual dels poemes.
-
Dimensió literària: Qui és la Lola Casas?
Àmbit matemàtic:
-
mètrica
-
mesura (cordes, temps)
Àmbit de coneixement del medi
-
Jocs i tradicions
-
materials (corda)
-
superfícies (on és més còmode saltar)
Àmbit artístic:
-
Com il·lustrar un text
-
Pulsació, afinació, cantarelles, estructura
Àmbit d’Educació Física:
-
Coordinació motriu i salt.
Àmbit d’Educació en valors:
-
Benestar emocional que aporta el joc, a nivell personal i interpersonal
Àmbit digital:
-
Recursos digitals que ens permeten compartir coneixements i materials: Site, Canva…
Àmbit aprendre a aprendre
Àmbit autonomia i iniciativa personal
CRP Maresme I – Mataró