Parlem de… bullying

Guia (Consell de la Joventut de Barcelona (CJB)

Aquesta guia que tracta l’assetjament escolar i dóna ajudes per aquelles persones que ho necessitin

Normalment les relacions amb els companys i companyes solen aportar moltes coses positives: compartim experiències, activitats, dubtes i fins i tot confidències! Però a vegades es poden produir conflictes que, volent o sense voler, ens fan mal o ens fan patir. Si això passa una vegada i ho podem solucionar parlant, perfecte… però si es produeix de manera sistemàtica hem d’afrontar-ho, demanar ajuda i intentar resoldre aquesta situació de maltractament entre iguals de la millor manera possible. Tothom hi sortirà guanyant!

L’assetjament escolar, també conegut com a bullying, no és un fenomen nou. Consisteix en que un/a o diversos/es alumnes exerceixen poder sobre un/a altre/a amb la intenció de fer mal i sense que la víctima tingui la possibilitat de defensar-se. Aquest tipus d’agressions poden ser tan directes com indirectes (més difícils de detectar) i de diferents tipus: físiques, verbals o relacionals.

Pensa que una situació de bullying és un conflicte que afecta a tothom. Siguis víctima, persona agressora o observadora, esperem que aquesta guia t’ajudi a identificar i afrontar situacions de maltractament entre iguals. Per això, al final de la guia hi trobaràs un apartat de recursos que et poden ser molt útils.

Guia en PDF