Guia “Fora de classe”

Guia Fora de Classe – versió revisada 2021

Aquesta publicació es va elaborar de forma col·lectiva per part d’alguns membres de la Societat Catalana d’Educació Ambiental, que van participar també en la creació de la guia del 2011.

La finalitat d’aquesta guia revisada és principalment:

• Revisar i actualitzar la guia publicada l’any 2011 i obtenir, deu anys més tard, un conjunt organitzat de criteris de qualitat, aplicables a totes les activitats d’EA, tant en l’àmbit de l’educació formal (públic escolar) com en l’educació no formal i informal (famílies, entitats, administracions, empreses…).
  • Promoure l’aplicació generalitzada dels criteris de qualitat en EA des de la presa de decisions de quin tipus d’activitats es promouen i es contracten, tenint en compte com és el seu disseny, realització i avaluació. És una eina per analitzar els processos d’aprenentatge proposats i els resultats aconseguits en la millora contínua de l’EA a Catalunya.
  • Potenciar, de forma continuada, una cultura de la necessitat de la qualitat consensuada socialment i participada comunitàriament en el desenvolupament de les activitats d’EA, per part dels educadors/es ambientals del nostre país i dels diferents agents que en formen part (entitats, administracions…).Guia en PDF

Un important repte de l’EA ´és preparar la ciutadania per prendre decisions des de la informació i basades en el coneixement al llarg de la seva vida. Per exemple, la importància de reconèixer l’impacte de les nostres decisions conscients sobre la compra d’aliments, l’ús d’energia o les opcions de consum o d’entreteniment que escollim.