Entreterres

Entreterres és una guia educativa sobre migracions a la Mediterrània per treballar la temàtica amb infants, joves i adults.

Es tracta d’un projecte elaborat conjuntament entre Stop Mare Mortum, el Servei Civil Internacional de Catalunya i que va comptar amb la col·laboració d’Eduxarxa, Minyons Escoltes i Guies de Catalunya, el Consell de Joventut de Barcelona i el Consell Nacional de Joventut de Catalunya.

L’objectiu d’aquest material és dotar d’eines a les entitats educatives, les escoles i els instituts per tal d’abordar la temàtica de les persones refugiades amb infants i joves, des d’una perspectiva de construcció de pau i de transformació social.

La guia educativa és un recurs format per cinc dossiers temàtics que ofereixen diverses mirades als processos migratoris i la mal anomenada “crisi de persones refugiades”:

• Mare Mortum
  • Drets humans
  • Racisme
  • Gènere i LGTBIQ+
  • Transformació Social

Els dossiers estan acompanyats per una guia didàctica que inclou:

• La seqüència de les propostes educatives
  • El resum de continguts que es treballen
  • La correspondència curricular dels materials
  • Els recursos educatius en xarxa
  • La caixa d’eines: activitats educatives, enllaços, documents, vídeos, projectes relacionats…

Cada dossier ofereix una breu introducció teòrica del tema tractat i tres propostes educatives dirigides a infants i joves de diferents franges d’edat. En total, el recurs conté quinze propostes d’activitats.

Les propostes d’activitats presents a la guia educativa van adreçades a infants i joves de 9 anys fins a majors de 17 anys.