Situacions de tensió i conflicte en infants, adolescents i joves

Les situacions de tensió i conflicte sovint generen malestar i patiment. Tothom ha experimentat aquest tipus de vivències de manera puntual en alguns àmbits en els quals es desenvolupa el dia a dia: la família, la parella, la feina, l’escola, l’entorn social, etc.

S’ha de tenir en compte que l’escola, igual com passa en la societat en general, sovint no disposa d’informació acurada
sobre la salut mental ni les professionals estan necessàriament formades per saber actuar i tractar l’alumnat amb problemes de
salut mental. Pot ser que mestres i professores també es trobin desbordades per la situació i no trobin la manera adequada
de gestionar-ho. Això pot desembocar en accions que poden agreujar encara més el problema.

Aquesta guia està destinada a les persones que acompanyen a infants, adolescents i joves que tenen una problemàtica de salut mental, especialment a les mares i als pares però també a totes aquelles figures que es relacionen o treballen amb aquesta població.

Aquesta guia està elaborada per ser una eina d’orientació.

Objectius:
• Entendre les possibles situacions de tensió i conflicte amb
infants, adolescents i joves amb una problemàtica de salut
mental.
• Donar orientacions per navegar millor per les situacions
de tensió i conflicte amb infants o joves amb una
problemàtica de salut mental.
• Fomentar la cura i l’autocura en mares, pares i altres
figures que acompanyen infants, adolescents i joves en
situacions de tensió i conflicte.