En aquest sisè programa dialoguem amb l’Ani Pérez, mestra d’educació infantil i doctora en educació per la universitat autònoma de Madrid. Just fa un any que va acabar la seva tesis doctoral i ara fa una setmana que s’ha publicat amb el títol “La falsas alternativas. Pedagogia libertaria y nueva educación”. Un llibre editat per Virus i prologat per la Marina Garcès. Un llibre molt esperat pel sacseig intel·lectual que han suposat les seves investigacions, des d’una reflexió profunda i radical amb honestedat i rigorositat. Amb ella hem conversat des del barri de Tetuan, a Madrid.
La P del Penedès, després de la pedagogia i la política, ens l’explica la Pati Homs, sòcia de la Cooperativa L’Aresta, una cooperativa que treballa per la sostenibilitat i la transformació social a partir del desenvolupament de l’agroecologia, la sobirania alimentària, l’economia social, solidària i feminista, mitjançant pràctiques de cooperació social i autogestionàries.
Algunes de les reflexions que es poden trobar al llibre:
“De la crítica a l’ensenyament tradicional han sorgit molts espais d’educació “alternativa” i “pràctiques innovadores”. Rere la cara amable d’aquestes propostes s’amaga una naturalesa liberal segregadora i la privatització de l’escola pública”.
“La innovación se ha convertido en un mandato asfixiante y falto de sentido para el profesorado y en una vía de segregación por la que se ha puesto a competir a los centros, que no pueden quedarse atrás para sobrevivir”.
El llibre que no volen que llegeixis. (Ressenya del llibre d’Andreu Navarra).
Darrers programes:
L’exclusió al sistema educatiu, una mirada ambivalent i a peu d’aula