Disseny i desenvolupament de situacions d’aprenentatge amb IA

Disseny i desenvolupament de situacions d’aprenentatge amb IA (Blog de Juan José de Haro)

“La creació de situacions d’aprenentatge (SDA) és una tasca laboriosa i no exempta de certa complexitat. En aquest article proporcionem una sèrie de prompts (instruccions) perquè puguem accelerar el procés gràcies a l’ús de la IA generativa de text. Les SDA que puguem fer serviran per a qualsevol comunitat autònoma, si necessitem requisits especials, els podem afegir als prompts que proporcionem aquí”.

Enllaç al recurs.

 


Recursos
A continuació es mostren alguns recursos per al disseny d’activitats d’aprenentatge:

ChatGPT: IA generativa textual. Cal registrar-se amb un usuari i indicar un telèfon. Cal ser
conscients del risc de donar aquestes dades a una empresa. Disposa d’una versió gratuïta i una altra de pagament, amb un model més avançat i amb més funcionalitats.
Teaching with AI: guia creada per la mateixa empresa que ha desenvolupat ChatGPT amb recomanacions específiques per a docents.
Bing Xat: IA generativa textual i d’imatges gratuïta que usa el model avançat de ChatGPT, tot i no tenir les funcionalitats avançades.
Bard: IA generativa textual. Cal registrar-se amb un usuari de Gmail. Cal ser conscients del risc de donar aquestes dades a una empresa.
Magic School: conjunt de diferents eines que utilitzen IA, pensades per facilitar les tasques dels docents.

Enllaç al document en PDF


LA INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL EN L’EDUCACIÓ

Enllaç al recurs web

El Departament d’Educació ha creat el web IA en educació. Intel·ligència artificial a les aules per oferir un espai de recursos i reflexió sobre l’ús de la intel·ligència artificial en educació.
Aquest web s’anirà actualitzant amb recursos, propostes, experiències i situacions d’aprenentatge, que podran ser útils per abordar la IA als centres educatius. Atès que l’ús de la IA als centres és força incipient, s’anima els i les docents a compartir-hi les seves experiències.


IA y situaciones de aprendizaje

 

Nuestro propósito con esta práctica y tarea es puramente didáctica para investigar y definir mejor nuestro propósito. Como siempre, este elemento, debe pasar el análisis del docente o los docentes que van a interferir con el contenido y materiales que les proporcione la IA (Inteligencia Artificial) para depurarlo y obtener el mejor valor resultante.

Enllaç al recurs.

 

 


MÉS RECURSOS:

Cercador de Situacions d’aprenentatge INTEF

Col·lecció de situacions d’aprenentatge i altres materials didàctics de naturalesa competencial creats per docents en actiu per a Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat. Tots ells es publiquen amb una llicència oberta (Creative Commons Reconeixement-CompartirIgual 4.0) i inclouen larxiu font per a la seva descàrrega i possible edició posterior.

Enllaç al cercador.

En aquest article del blog Xarxatic, del Jordi Martí trobareu explicat i exemplificat el fincionament d’aquest cercador:

Cientos de situaciones de aprendizaje para usar, descargar y editar by INTEF


Aplicació web desenvolupada per docents i doctors en didàctica. IGNITE Copilot desenvolupa un conjunt d’aplicacions IA per a l’Educació que capacita els professors de primària i secundària en l’ús efectiu de l’IA a l’aula, conforme a la normativa educativa vigent (LOMLOE) i els estàndards internacionals (UNESCO i OCDE).


Situacions d’aprenentatge d’educació bàsica

XTEC