Dia Internacional contra l’Homofòbia, Transfòbia i Bifòbia

Eines i recursos per treballar la prevenció, detecció i intervenció enfront l’assetjament escolar per motius d’orientació sexual, identitat o expressió de gènere

Els centres educatius són espais de socialització i per tant són el marc idoni on treballar els valors de la igualtat, el dret a la diferència i el respecte als drets humans. Tot i la tasca duta a terme en el sistema educatiu, sovint en els centres educatius, es reprodueixen relacions de desigualtat a través de rols socials estereotips i prejudicis, que es tradueixen en actituds i aptituds que provoquen situacions discriminatòries i que poden portar a conductes d’odi i discriminació cap a qualsevol tipus de diversitat.

Cada 17 de maig es commemora la lluita contra l’homofòbia (lesbofòbia i gaifòbia), la bifòbia, la transfòbia i la fòbia a la intersexualitat.

Des del sistema educatiu, recordem que cal treballar per garantir els drets de les persones LGBTI a fi que la vivència del gènere sigui una vivència saludable i empoderadora de totes les persones.

Us suggerim propostes d’actuació i recursos específics a fi de promoure la conscienciació de la diversitat de gènere i la prevenció i l’abordatge de l’assetjament LGBTI.

Un cop realitzada l’activitat podeu fer la difusió amb fotografies, vídeos o enllaços (a la vostra pàgina web o bloc),  al Twitter o Instagram amb les etiquetes #stoplgbtifobia #coeducat #lesescoleslliuresdeviolencies i amb menció a @xtec

Podeu trobar més informació a: http://xtec.gencat.cat/ca/centres/celebracions/2021/dia-internacional-contra-lhomofobia-la-transfobia-i-la-bifobia/