CREATIVITAT A L’AULA AMB MARIA BATET

Ensenyar a pensar de forma creativa

20170323-maria-batet-fotoFundacioPrincesaGironaLa creativitat és avui un requisit indispensable per viure en una realitat canviant.

Necessitem per al nostre futur col·lectiu, persones capaces de pensar per si mateixes i tenir iniciativa i comportar-se de manera creativa, innovadora i atrevida. Persones que, si cal transgredeixen el que està establert i busquin camins alternatius, que puguin anar fins als límits de les coses i veure què hi ha més enllà, que siguin capaços de veure alternatives i possibilitats.

Conèixer i tenir confiança en el propi enginy és una de les eines que ha de permetre els nens i nenes i els i les joves mantenir una actitud positiva front els diferents imprevistos davant els qual s’enfronten a la vida. Desenvolupar una ment atrevida i creativa és un entrenament que els allunyarà de la paràlisi que provoca el fet d’esperar que les solucions a un problema vinguin de fora i els proporcionarà la seguretat de donar ales a la seva imaginació i enginy independentment de les circumstàncies externes. Però per fer-ho, als docents i futurs docents els calen eines, aprenentatge i també entrenament.

Per aconseguir tot això és necessària molta formació en creativitat. Per ser creatius cal un entorn que fomenti, estimuli i permeti aquesta creativitat. L’escola i l’entorn educatiu en general són un lloc idoni per treballar-la i entrenar-la. L’equip docent necessita conèixer i tenir eines per poder ser autèntics entrenadors d’aquesta habilitat.

Aquest curs té  la finalitat de donar alguns coneixements teòrics i pràctics per esdevenir professor que ensenyin de forma creativa i estimulin i entrenin la creativitat dels seus alumnes.

Un curs per ensenyar a pensar i a obrir la ment dels nens i nenes i nois i noies no només des del convenciment de que cal fer-ho sinó sobretot des del coneixement i el rigor metodològic.

Maria Batet

Entrenadora d’habilitats creatives