16è Certamen MINERVA 2018

Ja està en marxa l’organització del Certamen Minerva d’enguany.
Els treballs de recerca d’alumnat de 2n de batxillerat seleccionats són:

Títol (ordre alfabètic) Autor@s Institut
Comparativa de les proves diagnòstiques d’al·lèrgies Marta Cabrerizo
Sofia Serrano
Can Planas
Efectes de la nicotina i el tabac en el desenvolupament embrionari del Paracentrotus lividus Ainhoa Mateo
Carla Rivas
Can Planas
Escola innovadora o tradicional Esther Hernández Badia del Vallès
Esquizofrènia i perillositat: realitat o ficció? Maria Guerrero
Núria Molina
La Romànica
Quins factors influeixen al fracàs escolar? Ana Augusto
Marina Gragera
Federica Montseny
Reintroducció de les tortugues marines. Quan és l’hora de tornar al mar? Joana Miranda Badia del Vallès
Tots podem ser sinestèsics? Irene Botella
Marta Comino
Clara González
La Romànica
Turismapp: com crear una aplicació mòbil Alejandro Fernández
Óscar Mora
Federica Montseny

Aquest treballs s’exposaran a la Mostra que es farà el proper 19 d’abril de 2018 a l’Auditori Maria Feliu de Barberà del Vallès. En l’acte de reconeixement, que començarà a les 16:00h, es presentaran quatre dels treballs (un de cada centre) per part dels mateixos autors i autores i es farà lliurament dels guardons i diplomes a tots. Comptarà també amb l’actuació del grup de dansa urbana Diversity (INS Badia del Vallès).

Cartell (pdf)    Fulletó (pdf)

“Quan jo tenia por”

Vuit noies de Badia del Vallès, alumnes dels instituts Badia del Vallès i Federica Montseny, són les autores del documental Quan jo tenia por, estrenat el 13 de gener.

El treball, fruit d’un taller de cinema coordinat pel periodista i cineasta Carles Bosch en el marc del projecte Roda Rodem de la Fundació La Roda, vol conscienciar sobre l’impacte que té l’assetjament escolar al seu entorn. Inclou testimonis reals i diverses escenificacions teatrals. Hi participen alumnes, professors dels dos instituts, familiars i personal del departament de justícia de la Generalitat de Catalunya.

+info (article Criatures ara.cat)
Enllaç al documental íntegre

Competència digital docent del professorat de Catalunya

El Departament d’Ensenyament ha publicat (febrer 2018) el document Competència Digital Docent del Professorat a Catalunya.

Aquesta publicació presenta el marc que defineix i identifica les competències digitals que han de tenir els mestres i professors de Catalunya de l’àmbit no universitari, i que en possibilita l’adquisició i acreditació.

S’entén per CDD la capacitat que els professors tenen de mobilitzar i transferir tots els seus coneixements, estratègies, habilitats i actituds sobre les tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement (TAC).… Llegeix més»

VII Concurs Escolar Saló del Còmic

En el marc de la 36a edició del Saló Internacional del Còmic de Barcelona, que tindrà lloc entre el 12 i el 15 d’abril de 2018, FICOMIC, amb la col·laboració del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, convoca el VII concurs escolar del Saló Internacional del Còmic de Barcelona (per Primària (CM i CS) i ESO).

Enguany se centrarà en la temàtica de l’esport.

Inscripcions fins al 31 de gener de 2018.

Bases del concurs (PDF) … Llegeix més»