Pla TAC

El pla TAC ha de ser un instrument que faciliti la planificació de les tecnologies digitals en els aspectes organitzatiu, pedagògic i tecnològic, i assigni les responsabilitats associades dins del claustre de professors.

Abans de posar-nos a redactar-lo mitjançant l’aplicactiu, convé aturar-se a pensar, i a compartir, com volem què sigui el nostre centre en relació a les TAC.

Aquest site, elaborat pels assessors TAC de la Catalunya Central, pot ajudar en aquest procés.

Detecció necessitats formació en centre (curs 2018-2019)

Durant el mes de maig s’ha de programar el Pla de Formació de Zona 2018-2019.

Per tal d’ajustar al màxim l’oferta i el disseny de les activitats a les necessitats dels centres, al formulari enllaçat podeu, des de la direcció, concretar les demandes de formació en centre per al proper curs.

Formulari

Us agrairem que, després de consensuar-ho amb els vostres equips docents, formuleu les propostes abans del proper 18 de maig de 2018.

Proves C.B. 6è de Primària

+info (Portal de centre)

 

Presentacions del taller Alumnat amb TEA (2018): recursos per a la inclusió.

Enllaços als materials del taller

Sessió 1 (22/02/2018)
Presentació de Miguel Gallardo
Sessió 2 (22/03/2018)
Presentació Autisme
Sessió 3 (12/04/2018)
Presentació de Ramon Cererols
  Sessió 4 (10/05/2018)

 

 

 

 

 

“Quan jo tenia por”

Vuit noies de Badia del Vallès, alumnes dels instituts Badia del Vallès i Federica Montseny, són les autores del documental Quan jo tenia por, estrenat el 13 de gener.

El treball, fruit d’un taller de cinema coordinat pel periodista i cineasta Carles Bosch en el marc del projecte Roda Rodem de la Fundació La Roda, vol conscienciar sobre l’impacte que té l’assetjament escolar al seu entorn. Inclou testimonis reals i diverses escenificacions teatrals. Hi participen alumnes, professors dels dos instituts, familiars i personal del departament de justícia de la Generalitat de Catalunya.

+info (article Criatures ara.cat)
Enllaç al documental íntegre

16è Certamen MINERVA 2018

Ja està en marxa l’organització del Certamen Minerva d’enguany.
Els treballs de recerca d’alumnat de 2n de batxillerat seleccionats són:

Títol (ordre alfabètic) Autor@s Institut
Comparativa de les proves diagnòstiques d’al·lèrgies Marta Cabrerizo
Sofia Serrano
Can Planas
Efectes de la nicotina i el tabac en el desenvolupament embrionari del Paracentrotus lividus Ainhoa Mateo
Carla Rivas
Can Planas
Escola innovadora o tradicional Esther Hernández Badia del Vallès
Esquizofrènia i perillositat: realitat o ficció? Maria Guerrero
Núria Molina
La Romànica
Quins factors influeixen al fracàs escolar? Ana Augusto
Marina Gragera
Federica Montseny
Reintroducció de les tortugues marines. Quan és l’hora de tornar al mar? Joana Miranda Badia del Vallès
Tots podem ser sinestèsics? Irene Botella
Marta Comino
Clara González
La Romànica
Turismapp: com crear una aplicació mòbil Alejandro Fernández
Óscar Mora
Federica Montseny

Aquest treballs s’exposaran a la Mostra que es farà el proper 19 d’abril de 2018 a l’Auditori Maria Feliu de Barberà del Vallès. En l’acte de reconeixement, que començarà a les 16:00h, es presentaran quatre dels treballs (un de cada centre) per part dels mateixos autors i autores i es farà lliurament dels guardons i diplomes a tots. Comptarà també amb l’actuació del grup de dansa urbana Diversity (INS Badia del Vallès).

Cartell (pdf)    Fulletó (pdf)

 

Competència digital docent del professorat de Catalunya

El Departament d’Ensenyament ha publicat (febrer 2018) el document Competència Digital Docent del Professorat a Catalunya.

Aquesta publicació presenta el marc que defineix i identifica les competències digitals que han de tenir els mestres i professors de Catalunya de l’àmbit no universitari, i que en possibilita l’adquisició i acreditació.

S’entén per CDD la capacitat que els professors tenen de mobilitzar i transferir tots els seus coneixements, estratègies, habilitats i actituds sobre les tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement (TAC).… Llegeix més»