Com projectem la imatge del centre en la xarxa?

Quan un centre educatiu té presència a Internet, o bé a les xarxes socials, ja s’enfronta a la construcció d’una identitat digital pròpia. Per això la gestió de la imatge pública dels centres no es pot deixar a l’atzar, d’una banda, perquè la imatge que projectem també afecta a l’alumnat i, d’altra, perquè és un aspecte molt important de comunicació i de confiances mútues.

Per tant, cal reflexionar conjuntament i prendre decisions pel que fa a què, com i on divulguem? Quines apreciacions ètiques cal tenir en compte?

Aquest acte tindrà lloc el dijous 23 de novembre a les 17.30h a la Sala d’Actes del Departament d’Ensenyament.
També es podrà seguir en streaming
Inscripció oberta

+ info

La ciència en primera persona a l’Institut Federica Montseny

Amb l’objectiu fonamental de despertar i potenciar l’interès dels més joves vers la ciència i la tecnologia, el Departament d’Ensenyament conjuntament amb la Fundació Institució Catalana de Suport a la Recerca (FICSR), promou en el marc de la Setmana de la Ciència, l’activitat “La ciència en primera persona” que consisteix en una xerrada-col·loqui a càrrec de persones dedicades a la investigació, amb l’objectiu de poder-nos-hi aproximar tant des del vessant científic com des de l’humà.

L’Institut Federica Montseny de Badia del Vallès ha acollit la conferència del matemàtic Joan Bagaria “L’infinit i les seves paradoxes”.… Llegeix més»

4ª Jornada “Xarxa d’infància i adolescència” per a professionals dels serveis de Badia del Vallès

El passat divendres 27 d’octubre es va dur a terme, a la biblioteca Vicente Aleixandre, la 4ª Jornada Xarxa d’Infància i adolescència, adreçada als i a les professionals dels serveis de Badia que treballen en aquests àmbits.

En aquesta trobada es va fer la presentació del projecte Treball en xarxa per l’atenció a la infància i l’adolescència, que es basa en la metodologia de treball col·laboratiu entre els serveis socials, sanitaris i educatius i que ha estat posat en marxa per un grup motor format per professionals dels Serveis Socials Bàsics de l’Ajuntament de Badia del Vallès, del CAP Salut, de la Unitat de Salut Mental, de l’Equip d’assessorament Psicopedagògic del Departament d’Educació i de l’Equip d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (EAIA) del Consell Comarcal del Vallès Occidental.… Llegeix més»

Uneix-te a la biblio(r)evolució!

09/11/2017 (18:00h – 20:00h)
Recinte Modernista de Sant Pau / Sala Pau Gil
Accés lliure i gratuït
Inscripció presencial o en streaming

Una iniciativa que busca centres educatius que desitgin crear col·lectivament nous usos i models per a la seva biblioteca escolar.

Us imagineu una biblioteca escolar capaç de (r)evolucionar les dinàmiques educatives del centre? I una biblioteca que actuï com agent cohesionador de la comunitat educativa? O que dinamitzi la vida cultural de l’escola o l’institut? Us agradaria repensar els usos de la biblioteca escolar per catalitzar innovacions i millorar els aprenentatges?

+ informació

Oberta la inscripció al XXIII Concurs El Gust per la Lectura

Es basa en la lectura i treball de les obres i els dossiers didàctics proposats amb anterioritat.

A les bases de la convocatòria s’hi recullen els requisits de participació, els criteris de selecció i el contingut dels treballs de totes les categories. Pel que fa a la tipologia de treballs, s’ofereix la possibilitat de presentar-ne d’individuals i de col·lectius, de creació literària, de recerca…; i fer-ho en suports diferents: llibre il·lustrat, mural, audiovisual, web, multimèdia…… Llegeix més»

IX Setmana Europea de la Prevenció de Residus 2017 (del 18 al 26 de novembre de 2017)

Les escoles poden participar a La Setmana Europea de la Prevenció de Residus que se celebra, cada any, la darrera de novembre amb activitats de comunicació i sensibilització sobre la prevenció
de residus. Hi participaran escoles, administracions, associacions i empreses de més de 40 regions d’Europa.… Llegeix més»

EduHack (2a edició)

EduHack és una iniciativa del programa mSchools per connectar, inspirar i oferir les eines als directors i docents d’avui per a dissenyar nous models d’ensenyament i aprenentatge incorporant la tecnologia digital. Basat en els principis del design thinking aplicats a les competències i oportunitats del segle XXI, l’objectiu és plantejar reptes i desenvolupar solucions de forma creativa i col·laborativa.

EduHack: Cocreació d’experiències educatives
EduHack 2a edició
Exemples de projectes creats a la 1a edició
Inscripció (del 9 al 22 d’octubre)

+info

Tècniques narratives aplicades a un club de lectura

Curs (6 sessions) impartit per l’Escola d’escriptura de l’Ateneu barcelonès, adreçat al professorat de secundària i als coordinadors de biblioteques escolars de centres educatius de secundària interessats a dinamitzar un club de lectura.
Objectius

  • Aportar una metodologia de coordinació d’un club de lectura.
  • Crear pautes de comentari d’obres literàries.
  • Proposar activitats lúdiques per dinamitzar… Llegeix més»

Convocatòria d’ajuts per a projectes d’aprenentatge servei

El Centre Promotor d’APS obre una nova convocatòria d’ajuts per impulsar projectes adreçat a tots els centres i institucions educatives, tant de l’àmbit formal com del no formal, i a entitats socials no lucratives de Catalunya que es proposin desenvolupar projectes d’aprenentatge servei durant el curs 2017-2018.

Consta de 3 modalitats:

  • una oberta a qualsevol àmbit que promogui l’APS,
  • una entorn a les finances ètiques
  • i una per a projectes que treballin en ciències, tecnologies, enginyeries i matemàtiques (STEM).

Bases de la convocatòria

Formulari de participació en línia (el termini per lliurar els projectes finalitza el 2 de novembre de 2017)

+info