Conferència Inaugural del Curs 2017-2018

Lloc: Auditori Maria Feliu (Barberà del Vallès)
Dia i Hora: Dimarts, 5 de setembre de 2017 (12:00h)

Dra. Aina Tarabini (Departament de Sociologia UAB)

L’exclusió des de dins: el rol dels centres educatius en la producció de l’èxit i el fracàs escolar.
S’analitzen els processos contemporanis d’èxit i fracàs escolar des de la perspectiva de l’exclusió educativa i la justícia escolar. En concret, es reflexiona sobre el rol que juguen els centres educatius i el professorat en la gestió i producció dels processos d’èxit i fracàs. Així mateix, s’incorpora la veu i l’experiència dels joves per entendre com operen els processos d’exclusió educativa. L’anàlisi inclou una triple mirada que contempla la segregació escolar, els mecanismes d’atenció a la diversitat i les expectatives docents com els tres grans vectors a partir dels quals entendre i analitzar l’acció dels centres educatius en vers els fenòmens estudiats, així com les oportunitats que generen per als seus i les seves estudiants.

Jornada de cloenda LECXIT Barberà

El passat dijous 8 de juny voluntaris, infants, famílies i tot l’equip de coordinació del programa de lectura LECXIT ens vam trobar al teatre de Barberà. Aquí us deixem un vídeo on els protagonistes expliquen en què consisteix aquesta activitat. Gràcies a tothom, un any més!

 

 

Fotos i enllaços als treballs premiats del Certamen Minerva

Els vuit treballs de recerca d’alumnes de batxillerat premiats en la 15a edició del Certamen Minerva:
– Coneixem els ciutadans de Badia la glàndula tiroide?
– Efectes de la contaminació de rius i llacs en els peixos
– El maltractament animal. Una aberració del segle XXI
– El núvol, és tan segur com ens fan creure?
– Els Nasca de Barcelona
– L’Efecte Pigmalió: realitat o ficció?
– Sense gluten, gràcies
– Treballant amb Arduino … Llegeix més»

2a Trobada Pedagògica de Biblioteques Escolars de Catalunya

2a Trobada Pedagògica de Biblioteques Escolars de Catalunya

Data: 30 de maig de 2017
Lloc: Institut Eugeni d’Ors, Badalona

Aquesta segona jornada porta per títol Treball en xarxa: sumar és guanyar! i el seu objectiu és donar a conèixer la importància del treball en xarxa biblioteca escolar – serveis educatius – biblioteca pública i entorn, tot mostrant algunes experiències de treball en xarxa en els territoris.
Inscripció fins al 25 de maig de 2017

Redissenyem les reunions amb les famílies?

Les reunions d’inici de curs són una oportunitat per construir una col·laboració activa i una comunicació fluïda per un objectiu comú; el benestar i l’educació dels infants i adolescents.

La majoria dels centres educatius no estan prou satisfets del vincle que tenen amb les famílies i no aconsegueixen trobar les estratègies que potenciïn la implicació i el compromís que esperen dels pares i mares.

Amb el repte Com podem redissenyar la primera trobada amb les famílies per millorar el seu compromís amb l’educació dels alumnes al centre?, Educació Demà de la Fundació Jaume Bofill fa una crida per trobar centres educatius que desitgin repensar les trobades amb les famílies.… Llegeix més»

Taula rodona: el català, vehicle de comunicació i eina de convivència

dijous, 4 de maig de 2017TAULA RODONA CATALA...-1
de 17:15 a 19:15
al Servei Educatiu

Amb:
Justo Molinero, director de Radio Tele-taxi (ponència inicial)
Pere Mayans, cap del Servei d’immersió i acolliment lingüístics
Mònica Ríos, professora de català de l’INS de Badia del Vallès

La llengua catalana ha de ser una llengua de tots; una llengua de carrer, d’acollida, d’oportunitats, de prestigi, de diversió… Però no tothom està en les mateixes condicions per utilitzar-la i ser-ne prou competent en el seu ús.

Què podem fer per garantir el seu domini al nostre alumnat?
Quines decisions personals i institucionals ho afavoreixen?

Tot i que no és una activitat certificable, per tal de fer una previsió d’assistència, convé que feu inscripció.

 

Novetat: Competències bàsiques de l’àmbit artístic (ESO)

vip esoDocument elaborat per la D.G. d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, amb un equip de treball coordinat per Joan Vallès, Eva Martínez i Jaume Sarramona.

Aquest document pretén ajudar els centres a l’hora de desenvolupar el currículum de les matèries de música i d’educació visual i plàstica.

Conté les dimensions, les competències graduades en tres nivells d’adquisició al final de l’etapa, els continguts clau que contribueixen al desenvolupament de cadascuna de les competències, i les orientacions metodològiques i d’avaluació.

3a Jornada d’intercanvi d’experiències FEM L’ESCOLA PLURILINGÜE

Jornada d’Intercanvi d’Experiències. Termòmetre Lingüístic-Marc d’Ensenyament de Llengües Vives
Dissabte dia 6 de maig (de  9 i les 14 h)
Escola Marta Mata de Barberà del Vallès (Torre Esteper, 1).

Adreçada a:

  • Mestres i direccions que hagin assistit a les jornades FEM L’ESCOLA PLURILINGÜE (gener i febrer del 2017).
  • Mestres i direccions vinculades al Termòmetre lingüístic-Marc d’Ensenyament de Llengües Vives.
  • Mestres i direccions d’escoles que vulguin conèixer experiències relacionades amb didàctiques d’oralitat i plurilingües.

Programa
Inscripció