Full informatiu núm.68 – Febrer 2017

Activitats de formació per a professorat de francès de Secundària i EOI

eoi

Seminari :  “Impuls del francès a l´Urgell”

Data: del 15/2/2017 al 19/4/2017

( 20 hores – 6 sessions ) de 16:00h a 18:30h

Lloc: EOI de Tàrrega                                         Més informació i inscripcions aquí.

Té com a objectiu la preparació de la Jornada Francòfona que tindrà lloc el proper dia 22 de març a Tàrrega.

Taller :   “Apprendre en jouant, petit taller de teatre en francès”

“Initiez vos élèves aux techniques téâtrales”

Data: divendres 3 de març de 2017, de les 9:30 a les 14:00 h

Taller pràctic : l’Avaluació per competències segons el nou currículum català.

DIA: 23 de Març de 2017
HORA: de 17.30h a 19h
LLOC: SE de L’URGELL
Ponent: Màrius Serrano Vargas. Diplomat en Mestre Ed. Infantil i Grau en Mestre Ed. Primària. Doctorand en Organització i Gestió de centres educatius a la UB. Autor del Màster online en “Enseñanza de las competencias” de la Universitat Ramon Llull. Director de Doqua, centre online de formació permanent del professorat.

Podeu fer les inscripcions abans del 20 de març aquí

amb l’Impuls de Santillana

Activitats de celebració “Dia internacional de les llengües maternes”

normalitzacio

El Consorci de Normalització Lingüística organitza tot un seguit d´activitats des del 15 de febrer i fins al 20 de febrer, per celebrar el Dia internacional de les llengües maternes.

Més informació clicant aquest enllaç i web

1ª Jornada de tecnologia digital i educació artística   TACART

El dia 18 de març de 2017 es celebrarà a Lleida la primera edició de la Jornada TACArt, dedicada a l’intercanvi d’experiències d’educació artística: visual i plàstica, música i dansaamb l’ús de tecnologia dins el món educatiu.

Us adjuntem el calendari:
 tac

Del 06/02/2017 al 06/03/2017: Termini d’inscripcions a la Jornada

18/03/2017: Jornada TACArt

I  l´enllanç per tenir més informació i inscriure´s  http://blocs.xtec.cat/tacart/

Certamen de Treballs Escolars Granados: un músic universal

Amb motiu de la celebració del centenari de la mort d’Enric Granados, els ST d’Ensenyament a Lleida granadosorganitza El Certamen de Treballs Escolars Granados: un músic universal, de caràcter participatiu –no competitiu-, adreçat  a tot l’ alumnat dels centres educatius de les Terres de Lleida .

Tots els treballs presentats els anirem penjant al web del SE de l´Urgell, a més, rebran una distinció que consistirà en un diploma acreditatiu de la participació, la difusió a través de la Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya (XTEC) i un obsequi.

Més informació i Bases.

El període de lliurament dels treballs serà de l’1 de març al 15 d’octubre de 2017.

Exposició Granados, de París a Goya

El Museu de Lleida recull l´exposició Granados, de París a Goya al Museu de Lleida des del 19 de gener de 2017, una exposició que romandrà a Lleida fins a finals d’abril .

Dates: de l´1 de febrer al 28 d´abril de 2017    cartell-granados-1

Durada: 90min

Horaris: de dilluns a divendres de 10 a 14h

Preu: 30€ grup classe.

En aquesta activitat els alumnes descobriran la figura d´Albert Granados i el context musical i artístic de la seva obra.

Podeu consultar aquí la proposta didàctica.

Premis X(p)rimenta

El termini per a lliurar els vídeos es clou el dia 10 de maig de 2017fundacio

La iniciativa X(p)rimenta anima els professors i alumnes de primària, ESO, batxillerat i cicles formatius a realitzar unexperiment científic i a filmar-lo en vídeo.

S’hi concediran tres premis als millors vídeos presentats, un per a cada categoria (primària, secundària, i batxillerat/cicles formatius).

El Premi per als docents consisteix en una estada de cap de setmana de turisme rural sostenible.

Per a més informació, bases i inscripcions visiteu www.recercaenaccio.cat

Concert Vaivé amb Brodas Bros

vaive

Tindrà lloc al Gran Teatre de la Passió  de Cervera el dijous dia 6 d’ abril , a les 11 del mati.

Alumnes: 3 €. Concert gratuït per al professorat.

Es tracta del concert escolar programat dins el Festival de Pasqua, al qual es convida tots els centres a participar. Indicat per a Cicle mitjà, superior i instituts ja que combina música urbana, amb instruments clàssics; té l’aval que és una producció de l’Auditori de BCN.

Informació i contacte  a cultura@cerverapaeria.cat

Hi ha un dossier amb propostes didàctiques, per a treballar abans i després del concert.

Què és Vaivé?

Fem ocupació per a jovesunnamed

Al Centre de Formació La Solana, de l’ Ajuntament de Tàrrega, llança el programa  Fem Ocupació per a Joves.

Destinat a persones joves menors de 30 anys , amb estudis d’ESO o Cicles Formatius de Grau Mig o Batxillerat i que es trobin en situació d’atur.

Més informació i inscripcions aquí.

“Big data, conviviendo con el algoritmo”

big-data

Des del Servei educatiu l´Urgell, us recomanem, pel seu gran valor pedagògic, el visionat del documentalBig data, conviviendo con el algoritmo“, emès el passat dimarts 31 de gener al programa Documentos TV de rtve.

A una societat digital, amb uns alumnes hiperconnectats, és necessari que tots siguem conscients dels avantatges i també els riscos, que comporta viure en un món en xarxa.

Aquí teniu l´enllaç al vídeo.

Recursos per a treballar la llengua francesa

frances

Maleta que es compon de 14 llibres de lectura de diferents nivells: introductori, nivell 1,  A1 + A2 i nivell 2. Tots els llibres inclouen un CD-ROM. Més informació aquí

Pàgines web on podeu descarregar gratuïtament obres completes de la literatura clàssica francesa:

ABU: la Bibliothèque Univserselle

Littérature à emporter

La bibliotheque electronique de Lisieux

Pitbook.com

Ciberoteca

Bibliothèque nationale de France

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *