Presentació Complexitat i Complicitats

Vivim en entorns complexos i contingents on les diferents visions i accions dels nostres equipaments públics
-biblioteques i centres educatius- són com un mostrari de les diferents interpretacions d’un món globalitzat i d’una modernitat líquida en la que les realitats sòlides s’han esvaït.
Conviure en aquest entorn comporta acceptar la incertesa i la perplexitat mentre teixim, amb la nostra feina del dia a dia, un tapís subtil de respecte a les dignitats i a les identitats dels infants i adolescents. Altrament, la interpretació de cada situació concreta va més enllà del discurs sobre la importància de l’accés universal a la informació, la inclusió o els retrats de situacions producte únicament de les dades estadístiques.
Al llarg d’aquesta matinal, volem afrontar la complexitat dels aprenentatges menys exactes com ara
els intuïtius, els creatius i els interpretatius que van lligats a la lectura, a l’observació i a la visibilitat d’aquells i aquelles que creixen amb nosaltres i a qui volem acompanyar.
Aquests sabers es despleguen en el marc de construccions individuals, culturals i socials. Mai no serem plenament competents a abordar-los, perquè formen part d’un procés que no s’acaba.
Interpretar, saber, intuir, dialogar, crear, aportar, construir, observar, descodificar, créixer, reconèixer… són verbs pensadors, lectors i constructors de persones i de societats inclusives.
Ens atrevim a conjugar-los?