El perquè de tot plegat

Taula rodona sobre Què és la ignorància? Qui són els ignorants? I qui els ignorats?
  • Com pot la biblioteca pública, des de la seva quotidianitat fer realitat el manifest de la UNESCO i oferir als ignorats la lectura i la literatura com a espai de refugi i reconstrucció?
  • Lectures obligatòries a debat: Els títols que en formen part? La forma de presentar-les, acompanyar-les, examinar-les?
  • En la pedogagia de l’aprendre fent, quin espai els queda a la lectura, a la literatura i a les humanitats en general? Llegir, pensar i filosofar són altres formes de fer?
  • Quins són els riscos més grans que corren els infants avui i què allò pel que hauríem de vetllar des de les biblioteques i les escoles?
Reflexions
“No cal cremar llibres si el món comença a omplir-se de gent que no llegeix”  Ray Bradbury

“Correm el risc que ens esborrin el nostre passat” Naomi Klein a La doctrina del xoc.

“Que els únics llibres que manegi un noi o una noia en els anys de la Secundària obligatòria siguin els llibres de text no contribueix gens a la formació d’una ciutadania crítica.” Guadalupe Jover

“La lectura és important socialment o es tracta d’una exigència vital?” Michèle Petit

“Llegir per tenir èxit a la vida em sembla un discurs horrible”. Michèle Petit

“Si la biblioteca està viva esdevé un laboratori de primera magnitud”. Jaume Centelles