Equip

El Servei Educatiu del Baix Llobregat V està format per un equip multidisciplinar:

Centre de Recursos Pedagògic (CRP)

Els centres de recursos pedagògics (CRP) són serveis educatius del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya que donen suport a l’activitat pedagògica dels centres i a la tasca docent del professorat especialment, en temes de formació permanent, de recursos pedagògics i de dinamització de projectes de centre i de la zona. Podeu consultar les activitats, recursos i notícies a l’apartat dinàmic del CRP.

Funcions

  • Oferta de recursos, d’infraestructura i de serveis als centres docents, als mestres i al professorat per tal que disposin de materials específics de les diferents àrees curriculars, de mitjans propis de la tecnologia educativa i de publicacions especialitzades, amb assessorament o instruccions d’utilització.
  • Catalogació dels recursos educatius del medi local i comarcal, elaboració de pautes i informacions complementàries per facilitar-ne l’ús del professorat.
  • Suport a les activitats docents i a l’intercanvi d’experiències educatives, per tal de fomentar la reflexió del professorat sobre la pràctica docent.
  • Coordinació i organització de l’execució i del seguiment de les activitats de formació permanent, col·laboració en la detecció de les necessitats de formació i en l’elaboració de propostes per satisfer-les.

Qui som al CRP?

Cristina Funes, Miguel Ángel González i Xavier López.

Equip d’assessorament i orientació psicopedagògic (EAP)

Els equips d’assessorament i orientació psicopedagògics (EAP) donen suport al professorat i als centres educatius en la resposta a la diversitat de l’alumnat i en relació als alumnes que presenten necessitats específiques de suport educatiu, així com a les seves famílies. Podeu consultar les activitats, recursos i notícies a l’apartat dinàmic de l’EAP. La intervenció en els centres educatius abasta les diferents etapes educatives: infantil, primària i secundària.

Funcions

  • Identificació i avaluació de les necessitats específiques de suport educatiu (NESE) dels alumnes, en col.laboració amb els mestres i professors, especialistes i serveis específics.
  • Participació en l’elaboració i seguiment dels diversos tipus d’adaptacions del currículum que pugui necessitar l’alumnat, en col.laboració amb els mestres i professors, especialistes i serveis específics.
  • Assessorament als equips docents sobre projectes curriculars dels centres educatius pel que fa a aspectes psicopedagògics i d’atenció a la diversitat de necessitats específiques de l’alumnat.
  • Assessorament a l’alumnat, famílies i equips docents sobre aspectes d’orientació personal, educativa i professionals.
  • Col·laboració amb els serveis socials i sanitaris en l’àmbit territorial d’actuació, per tal d’oferir una actuació coordinada a l’alumnat i famílies que ho necessitin.

Qui som a l’EAP?

Psicopedagogues: Montserrat Gil, Antonia Díaz, Núria López, Núria Piqué, Neus Ribalta, Pilar Ruiz, Magda Sánchez, Coral Tarazona, Laura Vaquero i Gemma Carreño.

Fisioterapeutes: Anna Piñol i Marta Tell.

Treballadores socials: Ana Riopedre, Edith Sánchez i Fernanda Rubio.

Equips d’assessorament als centres i al professorat en llengua, educació intercultural i cohesió social (ELIC)

Els equips d’assessorament als centres i al professorat en llengua, educació intercultural i cohesió social (ELIC) donen suport al professorat en l’atenció a la diversitat relacionada amb l’alumnat nouvingut i/o amb l’alumnat amb risc d’exclusió social, en l’àmbit dels centres educatius i els plans educatius d’entorn. Podeu consultar les activitats, recursos i notícies a l’apartat dinàmic de l’ELIC.

Funcions

  • Impulsar la creació dels plans.
  • Promoure la representació i la participació.
  • Donar assessorament i suport tècnic.
  • Facilitar la negociació i els acords.
  • Dinamitzar les diferents actuacions.
  • Elaborar una memòria amb valoracions i propostes de millora.

En relació amb els centres educatius:

  • Col·laborar i assessorar en l’elaboració del projecte lingüístic i el pla d’acollida i integració.
  • Assessorar sobre l’organització de l’aula d’acollida i fer-ne el seguiment.
  • Col·laborar en la sensibilització, promoció i consolidació de la llengua catalana com a eix vertebrador d’un projecte plurilingüe.
  • Donar suport temporal de modelització al professorat i planificar-ne el seguiment.
  • Assessorar el treball tutorial amb l’alumnat nouvingut o amb risc de marginació, per a la seva integració al grup.
  • Orientar sobre estratègies d’immersió lingüística i d’inclusió social.
  • Col·laborar en la sensibilització, promoció i consolidació de l’educació intercultural.
  • Orientar sobre metodologies, recursos i materials i aportar criteris per l’avaluació.
  • Col·laborar en la formació permanent del professorat.
  • Elaborar plans de treball i memòries de les diferents actuacions.
  • En relació amb l’entorn:
  • Assessorar les comissions d’escolarització de zona.
  • Col·laborar amb les oficines municipals d’escolarització.
  • Col·laborar amb la Inspecció i els serveis educatius.

Qui som a l’ELIC?

Miquel Aguilar.

Centre de Recursos Educatius per a Deficients Auditius (CREDA)

Els Centres de Recursos Educatius per a Deficients Auditius (CREDA) són un servei educatiu específic de suport a l’activitat pedagògica dels centres en la seva actuació amb l’alumnat amb greus trastorns d’audició, llenguatge i/o comunicació que interfereixen en el seu desenvolupament personal, social i curricular. A més a més, donen atenció directa i orientació a aquest alumnat i a llurs famílies.

Funcions

  • Identificació i avaluació de les necessitats educatives de l’alumnat amb deficiències auditives o amb trastorns del llenguatge, en col·laboració amb els Equips d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica (EAP).
  • Valoració psicolingüística d’aquest alumnat.
  • Valoració audiològica i seguiment audioprotètic.
  • Assessorament al professorat dels centres docents sobre adaptacions curriculars, estratègies metodològiques i ajuts tècnics.
  • Atenció logopèdica a l’alumnat amb deficiències auditives o amb trastorns del llenguatge quan sigui necessària.
  • Orientació a les famílies d’aquest alumnat.

Qui som al CREDA?

Paola Beltrán, Fina Colomés, Anaïs Gironès, Mònica Martínez, Maria Moñino, Sonia Pérez, Esther Rodríguez, Ivette Sala i Oriol Ticó.

ampa

 

 

 

Guardar

Guardar