Dia del Medi Ambient residu zer0

Els centres de l’Alt Urgell-Cerdanya celebren el 5 de juny el Dia del Medi Ambient amb l’activitat dia residu zer0

Amb motiu del Dia del Medi Ambient i la Setmana de la Natura 2018, els centres que formen part de la xarxa d’Escoles Verdes de l’Alt Urgell i la Cerdanya han organitzat, el dia 5 de juny,  un esmorzar sense generar cap residu per consolidar l’adopció d’hàbits alimentaris més saludables. Va ser una acció conjunta per conscienciar la comunitat educativa sobre la necessitat de reduir el volum de residus que generem en el nostre dia a dia.

Alguns dels centres, han ampliat l’acció fent una “diagnosi sorpresa” dels residus generats en un dia normal al centre, per poder fer la comparativa i plantejar altres opcions més sostenibles per a dur l’esmorzar. Altres han realitzat un esmorzar cooperatiu, un esmorzar saludable amb fruita…,  i altres centres també han treballat la problemàtica de l’ús del paper d’alumini.

La iniciativa, que va sorgir dels propis centres en el marc dels seminaris de formació del Programa Escoles Verdes, ja és el segon any que es celebra. S’han dut a terme  les actuacions amb la col·laboració de docents, alumnes i famílies.

Els centres s’han fet fotografies per difondre la seva acció i demostrar que és possible gaudir d’un esmorzar sense generar residus.

Han participat 16 centres que formen part de la xarxa d’Escoles Verdes de l’Alt Urgell i la Cerdanya amb la coordinació de professionals de Punteco i del Servei Educatiu Alt Urgell.