CERTAMEN ATENEA 2018

OBJECTIU

Amb la convocatòria d’aquest Certamen, les entitats organitzadores volen potenciar i donar a conèixer els treballs de recerca elaborats pels alumnes de segon de batxillerat dels centres educatius de Castellar del Vallès, Palau-solità i Plegamans, Polinyà i Sentmenat.

Aquests treballs han d’estar relacionats amb les arts, les ciències de la naturalesa, de la salut i del medi ambient, les ciències socials, les humanitats, les llengües, l’educació física, les matemàtiques i la tecnologia.

BASES PER A LA PARTICIPACIÓ

1.  Hi pot participar l’alumnat de 2n curs de batxillerat.

2. Es poden presentar treballs individuals o col·lectius corresponents al curs 2017-18. Els treballs s’han de presentar en català o en la llengua en què s’imparteix la matèria.

3. Cada centre podrà seleccionar dos treballs. Per fer la tria el centre valorarà l’interès del tema, la correcció científica (claredat en el plantejament inicial de la hipòtesi, claredat en l’exposició de les conclusions, correspondència entre el plantejament inicial i les conclusions, coherència i rigor), la presentació del treball (estructuració, format, ús adequat de la llengua), capacitats desenvolupades per l’alumnat (capacitat de síntesi, valoració crítica, creativitat, idoneïtat de les fonts d’informació, capacitat d’extreure dades significatives). Tots els treballs presentats per cada un dels centres rebran el seu reconeixement.

4. Es presentarà:
    Una còpia del treball imprès en paper, que es retornarà després de l’acte públic. Si el treball s’ha realitzat només en format electrònic (blog, web, etc.), es pot imprimir només la presentació o la seva introducció
    Una còpia en format electrònic, en format pdf
    Una recensió d’un màxim d’una pàgina, que s’enviarà a la secretaria del Certamen Atenea: crp-castellar@xtec.cat per a la publicació. Si s’acompanya de fotografies, caldrà lliurar-les en fitxers independents en format jpg
    Una presentació digital, amb un màxim de 5 diapositives
    Fitxa de dades dels autors i una fotografia, que s’enviaran en dos fitxers adjunts diferents també a la mateixa adreça de la secretaria.
  5. Es podrà acompanyar el treball amb diferents suports: maquetes, material informàtic, material visual…
  6. La còpia en format electrònic quedarà en dipòsit als Serveis Educatius del Vallès Occidental VIII.
  7. La data límit de presentació dels treballs serà el 20 d’abril de 2018 a les 14 hores. S’han de lliurar al Servei Educatiu del Vallès Occidental VIII, de Castellar del Vallès (c/ Major, 76, 2a planta).
  8. Tots els treballs presentats, les presentacions digitals i els materials de suport es mostraran en l’acte públic que tindrà lloc el dimecres, 20 de juny de 2018 a El Mirador de Castellar del Vallès, a les 18 hores.
  9. Les recensions de tots els treballs presentats es recolliran en una publicació en format electrònic que es lliurarà a tots els alumnes i els centres participants en el certamen.
  10. La Comissió organitzadora del Certamen, presidida per la Inspecció Educativa i formada per tècnics municipals d’educació dels diferents Ajuntaments i els Serveis Educatius del Departament d’Ensenyament, escollirà quatre treballs, un de cada municipi, per tal que els seus autors en facin una exposició oral pública en l’acte del certamen. S’escolliran tenint en compte la seva qualitat, el seu interès, originalitat, actualitat, temàtica, etc.
  11. Aquest acte serà públic. Es lliuraran els reconeixements i els diplomes corresponents. Hi assistiran els autors dels treballs, els seus familiars, els tutors dels treballs i els companys d’institut i, en general, tothom qui hi estigui interessat.
  12. Els treballs presentats també poden participar en d’altres premis i concursos.
    RECONEIXEMENT

Tots els treballs seleccionats pels seus centres per a aquest certamen rebran una gratificació i un diploma.