Convocatòria V Jocs Florals Escolars de Catalunya

Aquest certamen és una molt bona oportunitat per potenciar la creació literària als centres educatius, i promoure el treball interdisciplinari des de l’àmbit lingüístic, artístic, i també l’àmbit digital.

Aquesta edició contempla les modalitats de poesia, prosa i com a novetat, des del curs passat hi ha una nova modalitat adreçada a l’alumnat de primària, la de conte audiovisual il·lustrat, en col·laboració amb Televisió de Catalunya, en què es poden utilitzar diferents tècniques audiovisuals (stop motion, imatges en format de vinyetes…), i el text del conte ha de ser a la banda sonora inclosa a la presentació. Se’n poden trobar exemples i documentació al blog Conte Audiovisual Il·lustrat, i a la web del programa Una mà de contes.

El treball guanyador d’aquesta modalitat serà produït pel Canal Super3, pel programa “Una mà de contes”. A banda, el Canal Super3, en funció de les seves possibilitats, podrà produir algun altre conte finalista segons l’ordre que hagi decidit el jurat. La producció es realitzarà conjuntament amb el centre guanyador el primer trimestre del curs 2018-2019, i serà premiat amb un obsequi per a l’escola.

Us recordem les categories en què podeu participar. El tema és lliure, els treballs han de ser escrits en català o aranès, i poden ser individuals, o col·lectius (màxim 3 alumnes) per a les categories A, D, E i H.

Us emplacem a consultar les bases, i us animem a participar-hi nombrosos! Molts centres ja organitzeu els vostres Jocs Florals a l’escola, i aquesta convocatòria és una bona oportunitat de fer difusió dels treballs dels vostres alumnes, i també de compartir-los amb les famílies. El 16 de maig es farà l’acte del lliurament de premis de la fase territorial al Casal Pere Quart de Sabadell, i el 16 de juny l’acte de proclamació i lliurament dels guardons dels V Jocs Florals Escolars de Catalunya.

Podeu fer la inscripció fins el proper 23 de març, i podeu trametre els textos seleccionats al CRP del 5 al 24 d’abril. Per més informació, podeu posar-vos en contacte amb el CRP de Castellar del Vallès.

Bases V Jocs Florals Escolars de Catalunya  Bases de la categoria H: Conte audiovisual il·lustrat

El conte audiovisual il·lustrat guanyador de la darrera edició es diu Mesela i Naïm, i el van crear els alumnes de 6è A i 6è B de l’IE Daniel Mangrané de Jesús, al Baix Ebre: