Programa LECXIT/ Servei Comunitari – Fundació Bofill

El LECXIT és un programa que té l’objectiu d’incrementar l’èxit educatiu dels infants a través de la millora de la comprensió lectora. Per fer-ho es proposa garantir que els nens i nenes, quan acaben la primària, tinguin un nivell de comprensió lectora que afavoreixi el seu desenvolupament educatiu i social.

Tot i la situació d’incertesa generada per la covid-19, som conscients que la necessitat de promoure la comprensió lectora és més palesa que mai. Després d’uns mesos que els infants no han pogut assistir a l’escola, és necessari un compromís vers la promoció per la lectura. És per això que aquest curs estem organitzant les sessions de lectura respectant les mesures de seguretat i seguint indicacions de les administracions educatives i sanitàries.

El LECXIT és una realitat gràcies a la xarxa d’agents educatius que, amb el suport i compromís del voluntariat, impulsen el projecte. Ajuntaments, centres educatius, biblioteques i entitats socials s’uneixen per contribuir a la millora de la comprensió lectora dels infants del seu municipi. Tenim la guia Feu LECXIT! 10 respostes per crear un punt LECXIT, on s’explica el projecte i es presenta les 10 qüestions bàsiques per engegar el LECXIT.

Tenir adolescents com a mentors i mentores dels infants, contribueix al fet que experimentin i protagonitzin accions de compromís cívic, aprenguin en l’exercici actiu de la ciutadania i posin en joc els seus coneixements i les seves capacitats al servei de la comunitat. A més és essencial perquè els i les joves siguin conscients de les necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo, posant el seu coneixement i les seves competències al servei dels altres. En aquest sentit, hem elaborat una guia amb idees i recursos per als instituts i el professorat sobre com desenvolupar el LECXIT com un projecte de servei comunitari. La guia Fent LECXIT al servei comunitari proporciona recomanacions als centres d’educació secundària que vulguin oferir el LECXIT com a servei comunitari i per al professorat que s’encarregui de desenvolupar el projecte amb l’alumnat.

Us deixem la selecció de material d’interès perquè pugueu consultar la proposta:
Guia per desenvolupar la proposta del projecte LECXIT al servei comunitari: Clic aquí
Coneix el programa LECXIT amb les 10 respostes clau per crear un espai LECXIT: Clic aquí

Des de l’equip de coordinació del LECXIT estem a la vostra disposició pel que necessiteu. Podeu contactar amb nosaltres a través d’aquest correu o trucant a 934 58 87 00 o 618 42 68 09.