Digitalitza’t: STEMarium

STEMarium és una iniciativa que neix arran de l‘aprovació del pla STEMCat per oferir coneixement, recursos i eines multiformat a docents, educadors/ores i altres professionals que vulguin desenvolupar, compartir, implementar i/o avaluar projectes d’ensenyament i aprenentatge en l’àmbit cientificotecnològic o STEM (Science, Technology, Engineering & Mathematics) per a totes les etapes educatives.… Llegeix més»

Convocatòria unificada de programes d’innovació

La informació referent als programes d’innovació pedagògica, les places disponibles, així com els models i documentació necessària per a participar d’acord a les resolucions de cada programa d’innovació, estarà disponible al respectiu espai del programa al portal de centres segons correspongui, en el portal de centres del Departament.

Els programes d’innovació pedagògica que ara obren convocatòria per al curs 2022 – 2023 són… Llegeix més»

Avaluació i feedback

L’avaluació formativa, tal com l’hauríem de concebre avui dia, no consisteix només en valorar el progrés en l’aprenentatge, per part d’un alumne, des d’un punt de vista quantitatiu i qualificador. En qualsevol cas, aquest tipus d’avaluació hauria de coexistir, sempre, amb un altre tipus d’avaluació. I és el tipus d’avaluació que permet que l’alumne sigui conscient en tot moment de cap on va (què ha d’aprendre), on es troba (com ho està fent), i com podrà arribar-hi (què li caldrà fer), tal com afirma l’investigador i divulgador científic Héctor Ruiz.… Llegeix més»

Àgora de Debat “Els malestars emocionals en joves i adolescents en el moment actual”

Proposem un diàleg obert sobre els malestars emocionals en la població infanto-juvenil. Comptarem amb la participació de pediatres d’APS, professionals de Salut Mental i del projecte Konsulta’m i amb joves d’un centre de secundària del barri. 
La pandèmia ha provocat una afectació transversal a tota la població que també de forma molt extensiva ha generat malestars emocionals. Malestars molt evidents en la població juvenil. Una realitat incomprensible, que els ha desbordat i ha trencat les seves rutines, les seves relacions habituals i els vincles. Aquesta fractura ha estat un factor contribuent en els malestars i situacions clíniques que avui observem. En una etapa del desenvolupament en la que el cos cobra una gran importància, l’absència de significat i relat en aquesta població provoca sovint que els malestars s’expressin i recaiguin en el cos.… Llegeix més»

Alimentació sostenible

El Consorci d’Educació de Barcelona ens ha fet arribar una Nota en què us recorda que teniu disponible els recursos que es van crear amb motiu de la Capital Mundial de l’Alimentació Sostenible 2021 (CMAS21). Aquests recursos us permetran realitzar un itinerari per anar introduint l’alimentació sostenible en el projecte de centre:… Llegeix més»

I si participem en un concurs?

Hem passat l’equador del curs i de ben segur multitud de propostes, activitats i projectes en marxa o finalitzats, que podrien presentar-se a alguns dels premis, certàmens i concursos existents. No sempre trobem temps per poder-ho fer perquè no els trobem a un mateix lloc. Aquí trobareu alguns dels més representatius:… Llegeix més»

eduCAC: Falses aparences (Com podem treballar la desinformació i les notícies falses a classe?)

Extret d’un correu electrònic enviat per l’eduCAC:

Ha tornat a passar: hem rebut un WhatsApp d’una amiga (a qui li ha enviat l’amiga d’una amiga) i n’hem fet cas. Hem tornat a buidar els prestatges dels supermercats. Malgrat una pandèmia alliçonadora, de la qual se suposava que havíem après alguna cosa, un missatge no verificat ha produït un efecte en cadena que els nombrosos desmentits fets, entre d’altres, per mitjans de verificació no han pogut aturar.… Llegeix més»

Cicle de conferències sobre Servei Comunitari

Us compartim el programa d’una activitat formativa sobre Servei Comunitari que consta de 6 xerrades. Podeu veure els continguts de cada xerrada clicant en aquest enllaç.

Les persones assistents a les 6 xerrades certificaran 15 hores de formació però també podeu assistir a les xerrades concretes que siguin més del vostre interès. Els enllaços a cada conferència es troben en la mateixa infografia.… Llegeix més»

ERASMUS+ Educació inclusiva

El curs 2020-2021 van ser seleccionats 7 centres educatius per formar part del MiniConsorci d’Educació Inclusiva (MCEI) que juntament amb 13 més conformen el Consorci Europeu per la Transformació Educativa (CETE+) dins del programa ERASMUS+.

Aquest programa és una oportunitat de millora educativa i aprenentatge per a tota la comunitat educativa treballant la internacionalització dels nostres centres i el sentiment de pertinença al projecte. Ens ofereix l’oportunitat de fer mobilitats dels professionals seleccionats dels centres, juntament  amb la participació de les formadores d’educació inclusiva, les FEI, dels Serveis Territorials dels centres educatius implicats.… Llegeix més»

Xerrada: Salut mental en nens i nenes amb 22q11

Coneixes el Síndrome 22p11? Saps quins efectes té sobre els nenes i nenes? Si en vols saber més el proper dia 15 de març, de 18 a 19h, l’Hospital Sant Joan de Déu organitza una xerrada online sobre la salut mental en els nens i nenes amb 22q11 a càrrec de la Dra. Carme Brun, psicòloga clínica de la Unitat de Malalties minoritàries de l’Hospital Parc Taulí de Sabadell i Professora titular de la facultat de Psicologia del la UAB.… Llegeix més»