14 de març: Dia Internacional de les Matemàtiques

La 40a Conferència General de la UNESCO va proclamar el 14 de març com el Dia Internacional de les Matemàtiques. La tria del 14 de març per a aquesta celebració du al darrere una gran història, la del físic Larry Shaw, a qui se li va acudir lligar el número π (pi), les primeres xifres del qual són 3,14, amb el dia 14 del mes 3 (3/14). Així va sorgir el Dia de Pi, en honor d’un dels números més famosos de tots els temps.… Llegeix més»

Estem d’estrena: Apunta’t al lila!

Avui estem d’estrena. El punt (racó) lila del Vallès Occidental VI ja és aquí en format web: Apunta’t al lila!

Allà hi trobareu recursos didàctics, informació sobre els pilars de la coeducació, l’accés al Classroom Coeduques?, informació sobre les escoles lliures de violències, recursos per a famílies, informació sobre la nostra zona i molta més informació!… Llegeix més»

Els trastorns de conducta alimentària: què cal tenir en compte des del centre educatiu?

Les dades epidemiològiques, prèvies a la pandèmia, ens alerten que un 5% de la població adolescent femenina està patint un trastorn de la conducta alimentària, i un 11% més estaria en risc. Si això ho traduïm a un grup classe d’un centre educatiu, podríem dir que un de cada vint adolescents pateix un trastorn de la conducta alimentària, i entre dos i tres més, estarien en risc de patir-lo.

Arran de la pandèmia hi ha hagut un increment de trastorns de conducta alimentària i davant d’aquesta realitat, hem creat aquesta càpsula de la mà de la Sara Bujalance, directora i psicòloga de l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia, i de la Laura Fernández, psicòloga i coordinadora del Servei d’Atenció a la persona, per sensibilitzar i informar de com detectar i prevenir aquests trastorns en els nostres centres educatius.… Llegeix més»

Recta final de la 13a edició del Reimagina’t

Un miler de joves han participat en la 13a edició del Reimagina’t. Vídeos lliures de sexisme. La cloenda d’aquest concurs, on es coneixeran els grups guanyadors de cada una de les tres categories, tindrà lloc el proper dimecres 16 de març a les 19.00 h i estarà presentada per la Júlia i el Pau Serrasolsas del grup de música Ginestà que, juntament amb el guionista Març Llinàs, han estat al darrere de les càpsules de treball de l’edició.… Llegeix més»

UsApps: Denunciar situacions de violència

Qui pot fer servir UsApps?
Adreçada a tota la comunitat educativa, la pot fer servir qualsevol persona per presentar una denúncia responent un qüestionari que recull dades sobre els fets, i després se’n farà un seguiment especialitzat per part dels especialistes de la Unitat de Suport a l’Alumnat en Situació de Violència (USAV), que també ofereix protecció als i les alumnes quan aquestes situacions surten fora de l’escola.… Llegeix més»

Conferències i debats. Recursos per a la promoció del benestar emocional. Una ajuda directa per adolescents i joves

Des del Caixaforum ens conviden a la presentació d’eines i recursos que permetin als adolescents i als joves, i també al seu entorn més proper, millorar el seu benestar emocional i que, al mateix temps, es puguin utilitzar per acompanyar, com a iguals, els qui es troben en situació de patiment o els qui conviuen amb problemes de salut mental.… Llegeix més»

Atenció educativa a l’alumnat refugiat afganès. Una formació a càrrec de Nadia Ghulam

De petita, Nadia Ghulam va ser testimoni i víctima de la guerra civil d’Afganistan posterior a la retirada soviètica. Després de quedar malferida i patir a la pròpia pell les conseqüències del conflicte, es va haver de fer passar per un noi durant deu anys per poder treballar i mantenir la seva família. Des del 2006, viu a Barcelona i s’implica en tota mena d’activitats dedicades a divulgar la cultura afganesa i la situació de les dones al seu país.

En iniciar aquest curs 2021-2022, molts dels nostres centres educatius van rebre alumnes de famílies refugiades procedents de l’Afganistan després que els talibans tornessin a prendre el control del país i provoquessin una evacuació a gran escala de població civil.… Llegeix més»

8M – Dia internacional de la dona

Demà és 8 de març, el Dia Internacional de la Dona, la diada dedicada a la reivindicació dels drets de les dones arreu del món, independentment del seu origen, la seva cultura i la llengua que parlen. 

Arran d’un incendi d’una fàbrica tèxtil de Nova York, el 8 de març del 1857, milers de dones treballadores tèxtils van decidir sortir als carrers de la ciutat per reivindicar els seus drets i les seves condicions laborals. A partir d’aquest fet, cada 28 de febrer un gran nombre de dones es manifestava per reclamar diversos avenços, entre els quals s’incloïa el sufragi femení universal, i, va ser l’any 1975 quan l’Organització de les Nacions Unides (ONU) va promulgar el 8 de març com el Dia Internacional de la Dona. Aquell any va ser el primer cop que es va celebrar a nivell oficial.… Llegeix més»

Cinefòrum sobre cinema i bioètica: The Lost Son

Tornen les sessions presencials sobre bioètica. La Fundació Víctor Grífols i Lucas col·labora  amb l’Americana Film Fest i el Departament d’Educació en l’organització de sessions matinals per a centres educatius. Aquesta activitat va dirigida a grups de 4t d’ESO i Batxillerat. En cas que esteu interessats en participar-hi, podeu omplir el següent formulari. A continuació trobareu tota la informació necessària.… Llegeix més»

Formació: Ciència, Ciutadana i Natura

Us informem que la Xarxa d’Escoles Verdes, en el seu compromís ofereixen dues activitats formatives adreçades a Escoles Verdes. Una dirigida als centres d’Educació Primària i una altra per als centres de Secundària, Batxillerat i Cicles Formatius.

Ofereixen un taller en format virtual teòric-pràctic sobre ciència ciutadana i com aplicar-la en la construcció de projectes transversals vinculats al coneixement i millora de l’entorn natural i de la biodiversitat.… Llegeix més»