Com acompanyem al Trastorn de l’Espectre de l’Autisme a l’ESCOLA i la COMUNITAT?

JORNADA DE FORMACIÓ TEA

Quan i on?

Dissabte 2 d’abril de 2022, de 9.30 a 15 h

AUDITORI MUNICIPAL de MONTCADA (Plaça de l’Església, 12)

Amb qui?

Marlene Horna, formadora i psicòloga clínica i social

Més de vint anys donant suport a nens i nenes i adolescents en l’Espectre de  l’Austime, a les seves famílies i a professionals de l’àmbit educatiu.  Va iniciar la seva trajectòria professional a la Unitat d’Atenció Primerenca de la  Universitat de Santiago de Compostela realitzant diagnòstics, intervenció, orientació,  formació i investigació. Va continuar la seva tasca professional com a orientadora  tècnica a l’associació ASPANAES. Actualment, treballa de manera particular i a la  l’Associació Autisme BATA. En ambdues donant suport a persones en l’Espectre de  l’Austisme en el seu entorn natural (llar, escola, comunitat). Posseeix una amplia  experiència com a ponent, assessora i formadora en cursos promoguts per diverses  organitzacions, associacions i institucions. Autora del llibre Niños y niñas en el  Espectro del Autismo. Estrategias prácticas de apoyo educativo de Editorial CCS.

De què parlarem?

1. Comprenent als nens i nenes en l’espectre de l’autisme
  • ‘Posa’t en el meu lloc’
  • Necessitats que hi ha darrere de les conductes problemàtiques • La importància clau del suport social
  1. Preparant-me i vivint la vida
  • El món està allà a fora
  • ‘No evitis els desafiaments, adapta’ls a l’autisme’
  • Donar suport sense anul·lar
  • Les meves necessitats, però també la dels altres
  • Triant, plantejant objectius, solucionant problemes…desenvolupant l’autodeterminació
  1. L’escola: aspectes acadèmics generals i les relacions amb els companys/es • La importància de la col·laboració entre l’escola i la família
  • Estratègies de suport generals basades en l’estructuració ambiental i adaptacions d’activitats
  • El disseny d’entorns facilitadors de relacions personals positives i l’ensenyament d’habilitats a tots i totes

Per a qui?

Adreçat a professionals de l’educació i a famílies

Com ens inscrivim?

Podeu inscriure-us clicant aquí.

Reserva de places per a les famílies: educacio@montcada.org

Cal inscripció prèvia abans del 25 de març. La reserva a les jornades inclou esmorzar.