Xerrada Llegir per créixer a càrrec de Gisela Ruiz

Gisela Ruiz, directora de la Biblioteca Elisenda, a la secció infantil

La pandèmia del COVID-19 ens ha pres moltes coses: poder abraçar les persones a qui estimem però amb qui no vivim, poder gaudir de la cultura… i també, ens ha pres les biblioteques escolars. Podem prescindir-ne durant els temps de crisi? Com podem dinamitzar-les en aquestes condicions extraordinàries? Ara més que mai hauríem de reivindicar amb fermesa i ple convenciment la lectura a l’escola i les seves biblioteques. Tal com deia l’extraordinari Gianni Rodari, de qui enguany celebrem el centenari del seu naixement, a La gramàtica de la fantasia: «”Tots els usos de la paraula per a tothom” em sembla una bona divisa, d’un to democràtic bonic. No pas perquè tots siguin artistes, sinó perquè ningú no sigui esclau”». En aquesta xerrada explorarem algunes estratègies per promoure la lectura en el context actual.

Qui? Gisela Ruiz Chacón. (Barcelona, 1982) Bibliotecària especialitsa en literatura infantil i juvenil. Diplomada en Biblioteconomia i Documentació, llicenciada en Medicina i en Documentació i màster en Biblioteques escolars i Promoció de la Lectura i en Llibres i literatura infantil i juvenil. Dirigeix la Biblioteca Elisenda de Montcada i coordina la xarxa de biblioteques de la ciutat. Entre 2011 i 2017 va treballar a la Biblioteca Infantil i Juvenil Can Butjosa. Entre 2005 i 2012 va treballar com a professora associada a diferents universitats catalanes. L’any 2016-2017 va fer una estada a la New York Public Library, la Brooklyn Public Library i la Queens Library per estudiar com involucar els joves a les biblioteques públiques.

Quan? Dimecres 2 de desembre a les 17h

On: Entorn meet. Si esteu interessats, envieu-nos un correu a crp-montcada@xtec.cat amb el vostre nom, correu (xtec),  dni, centre on treballeu i us enviarem l’enllaç.

Aquesta activitat forma part del Pla de Formació de Zona i de les activitats dins el Seminari de Biblioteques Escolars.