Com podem afavorir la comunicació amb les famílies nouvingudes en el context COVID-19?

Tots sabem que la comunicació família- escola sempre ha estat un pilar bàsic per garantir la coherència d’accions d’allò que es fa al centre i  allò que s’aprèn en l’entorn més proper. Només si aconseguim crear i mantenir un bon vincle amb les famílies, podrem potenciar l’èxit educatiu dels nostres infants i joves. Aquest curs, a més, mantenir i cuidar aquesta relació esdevé essencial per vetllar per la prevenció i la salut de la nostra comunitat educativa.

Ara bé… Com podem comunicar-nos des dels centres  amb les famílies nouvingudes i explicar els protocols i mesures de seguretat que hem hagut d’adoptar als nostres centres per fer front al Coronavirus?

A continuació us adjuntem un parell d’enllaços que ens han facilitat des del Sevei de Suports i Recursos Lingüístics i que pensem que us poden ser d’utilitat en el context en què ens trobem:

– Cartells i àudios divulgatius de la Covid-19 en diferents llengües (Informació i recomanacions generals, mesures de prevenció i protecció, aïllament domiciliari..). Feu clic aquí per saber-ne més!

– La traducció a 18 llengües del document “Mesures extraordinàries de Salut per evitar els brots de la COVID-19 a les escoles” i l’annex “Altres recomanacions i procediment d’actuació” . Feu clic aquí per saber-ne més!

D’altra banda, recordeu que el llenguatge no verbal esdevé gairebé el 90% de la comunicació. En temps de pandèmia, la mirada és un canal de comunicació universal i avui dia potser és la millor manera de comunicar, sense necessitat de paraules, la nostra estima vers els seus fills i filles i així establir les aliances necessàries per treballar en equip i potenciar conjuntament el desenvolupament integral dels infants i joves.