Experiències Apadrinem

Escola Montessori

Element patrimonial:  El ball de gitanes

Projecte
Projecte:

El Ball de gitanes forma part del patrimoni cultural de la ciutat. Des de l’escola el promocionem amb l’activitat de la Dansa a les escoles, però l’hem fet una mica nostre i l’hem integrat en la celebració de les nostres festes. Conèixer aquesta dansa ens permet engegar tot un procés d’integració en la vida social i cultural de Rubí, alhora que disposem un element molt favorable per la millora de la cohesió social.

Difusió

Web del  centre

Nª Senyora de Montserrat

Element patrimonial: Torrent del Magnà

Projecte

Projecte:

Des de l’Ajuntament de Rubí, l’any passat es va iniciar un projecte d’apadrinament de zones verdes. Es va proposar als centres de Primària i Secundària que eren “Escola Verda” un element patrimonial per apadrinar-lo.

La llavors tècnic de Medi ambient va decidir, basant-se en criteris com ara la proximitat i l’edat de l’alumnat de cada centre, la zona a apadrinar:

  • L’edat de l’alumna de l’ESO va fer que la proximitat a l’escola no fos un criteri condicionant.
  • El centre és Escola Verda des de fa alguns anys.
  • Desenvolupar activitats pedagògiques competencials al voltant de l’àrea de medi i sobretot les ciències de l’ESO.
  • L’escola, des de fa temps, treballa continguts relacionats amb el medi ambient.
  • Dur a terme accions d’aprenentatge i servei per a la població, i també lúdiques per al centre.

Difusió

Web del  centre

Regina Carmeli

Element patrimonial: Entorn natural de Can Xercavins

Projecte

Projecte:

La idea d’apadrinar l’entorn de Can Xercavins sorgeix el curs 2011-2012, a partir del projecte de pertànyer a la xarxa d’escola verdes. Des de l’ajuntament s’adjudica aquesta zona a la nostra escola.

Can Xercavins és una zona natural i amb un patrimoni històric que es troba proper al centre escolar.

Al llarg d’aquests tres cursos, a l’etapa de cicle mitjà hem desenvolupat diferents activitats pedagògiques relacionades amb el currículum educatiu en els espais de Can Xercavins: descoberta de l’entorn, canvis en el paisatge segons les estacions de l’any, orientació…

A partir de la proposta d’apadrinament del patrimoni, se’ns ofereix l’oportunitat d’ampliar aquestes accions i fer treballs de camp a la zona. Tanmateix, els objectius d’aquest projecte van més enllà de l’àmbit escolar i duran a terme activitats que s’integraran en la realitat de la població (donant a conèixer la zona, sensibilitzant amb la importància de tenir cura dels entorns naturals propers al nucli urbà…)

Difusió

Web del  centre

ESC Mossèn Cinto

Element patrimonial: Espai Natural de l’Entorn de la

Font de Can Tiraïres.

Projecte

Projecte:

Des de la regidoria de medi ambient de l’Ajuntament de Rubí s’ha fomentat al llarg dels últims 4 anys l’apadrinament d’espais naturals del municipi per part dels centres d’ensenyament. L’escola disposava d’un entorn natural on es podien fer tota mena d’actuacions educatives i de lleure. És en aquest context que l’escola va establir el Projecte del bosc de la Mediterrània adreçat a l’alumnat de cicle mitjà (alumnat de 8 i 9 anys).

L’Escola Mn Cinto ha apadrinat l’Espai Natural de l’Entorn de la Font de Can Tiraïres perquè…

  • Hem copsat que l’estudi d’aquest espai natural podia estudiar-se abastament a cicle superior (alumnat de 10 i 11 anys) tot posant una mirada més “científica i tècnica”.
  • Existia ja l’experiència prèvia de l’apadrinament d’aquest espai a cicle mitjà amb força èxit!.
  • Es pretén, a més, enxarxar aquest espai mitjançant la georeferenciació amb tots els altres elements apadrinats amb fotografies, vídeos i textos descriptius en les tres llengües de l’escola.

Difusió

Web del  centre

INS La Serreta

Element patrimonial: Torre Bassas

 

 

Projecte

Projecte:

La Torre d’estil modernista esta vinculada al centre per la seva proximitat i per ser  actualment l’Espai Jove del Servei de Joventut on molt sovint els nostres alumnes s’hi troben i hi fan tallers

Difusió

Web del  centre