VII Jornada Intercanvi d’experiències Llars d’infants. Terra Alta

Aquest curs  la jornada Intercanvi d’experiències de les Llars d’infants es dedica a conèixer el Mètode Montessori i als ambients d’aprenentatge amb els quals i a partir de diferents propostes, els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se…i interactuar amb els altres.

A la segona part de la trobada pedagògica hi haurà un intercanvi d’experiències de diferents llars d’infants de la comarca.

Alguns dels objectius que ens hem proposat són:

-Conèixer el funcionament dels ambients d’aprenentatge.

-Desenvolupar els hàbits socials; compartir espais, jocs, joguines, posar-se d’acord els uns amb els altres, establir normes de comportament i de joc…

– Aprendre dels companys/es, no només de l’adult;

– Oferir als infants un espai de joc on poder investigar, observar, manipular…de manera constant i lliure sistemàticament;

– Expressar els seus sentiments, emocions i sensacions  lliurement;

-Avaluar els ambients;

– Compartir experiències educatives entre les llars d’infants de la Terra Alta;

– Difondre bones pràctiques educatives.

Programa:

9.00 a 9.10 h Recepció i presentació de la jornada a càrrec de la directora de la Llar d’Infants Los Tracalets del Pinell de Brai a l’Escola Cèsar Martinell.

9.10 a 10:10 La metodologia Montessori, a càrrec de Núria Icart Navarro de la llar d’infants “l’Esquirol” d’Horta de Sant Joan.

10.15-11,45 h Ambients d’aprenentatge, a càrrec de Tània Giménez i Carme Ordeix, de l’Escola Puig Cavaller de Gandesa.

11.45-12.15 h Pausa

12.15 a 13.30 Intercanvi d’ experiències

13:30 a 14:00 Posada en comú i cloenda.