JORNADES APROPA’T: MUSEUS I ESCOLA APRENEM JUNTS

aproPA’T és una proposta de la Xarxa de Museus de les Comarques de Tarragona i les Terres de l’Ebre i el Departament d’Educació que té per objectiu reforçar la relació entre els museus i els centres educatius per crear projectes col·laboratius amb la finalitat de contribuir en la transformació educativa.
Les jornades aproPA’T són un espai de trobada entre docents, professionals dels museus i persones interessades per reflexionar sobre potencial educatiu dels recursos culturals locals i compartir experiències. Aquesta formació, reconeguda pel Departament d’Educació, vol ser un altre nou pas per promoure la generació de sinergies i experiències innovadores entre els diferents agents culturals i
educatius del territori i, especialment, entre els equipaments museístics i els centres d’ensenyament.
Es realitzaran el 16 novembre al Museu Pau Casals del Vendrell i el 23 de novembre al Museu de les Terres de l’Ebre d’Amposta de 9 a 14h. Les dues jornades són complementàries però es pot inscriure a 1 sessió o a les 2.
Podeu trobar més informació sobre les anteriors edicions a http://www.jornadesapropat.cat/

OBJECTIUS
• Apropar els centres educatius (docents) i els museus (tècnics educatius) i trobar nous models relacionals per apropar el patrimoni als alumnes.

• Aprofundir en estratègies i metodologies educatives innovadorescompartides.
• Establir marcs de col·laboració entre escoles i museus.
• Donar a conèixer el patrimoni i les seves possibilitats educatives per a la transformació educativa.

CONTINGUTS
Les jornades començaran amb la participació d’experts en el camp de la transformació educativa i de bones pràctiques dutes a terme pels centres educatius i els museus.
Les jornades se centraran en un espai formatiu de creació de projectes col·laboratius entre un centre educatiu i un museu a partir de la metodologia Design Thinking que ens permet l’aprenentatge entre iguals i l’intercanvi deconeixements.

La jornada d’Amposta es farà al Museu de les Terres de l’Ebre, Carrer Gran Capità, 34, 43870 Amposta, Tarragona. Ubicació.

Recollida de documentació
  9.00 – 9.15 Benvinguda
9.15 – 10.30 CONFERÈNCIA INSPIRADORA
I BONES PRÀCTIQUES