CONTINUEM FENT PADRINS DE LECTURA. Escola Doctor Ferran de Corbera d’Ebre

A la nostra escola se li dóna molta importància als 30 minuts de lectura ja que és un espai horari (totes les tardes de 15h a 15,30h) on tota l’escola gaudeix de la lectura al mateix temps en els diferents espais de l’escola amb diferents propostes cada dia.

Els dimarts els alumnes d’educació infantil estan amb els padrins de lectura de cicle superior on gaudeixen d’una estona de lectura en parelles. Cada padrí o padrina es prepara un conte per al seu fillol/a, aquella tarda aprofiten per llegir-lo, comentar-lo, etc.
Aquest lligam és molt ferm i, fins i tot, si fem qualsevol altra activitat els padrins es responsabilitzen dels seus fillols.

És per això que volem mantenir aquest lligam en aquest temps de confinament a casa.  L’activitat consisteix en què el padrí o padrina es prepara un conte que tingui a casa de quan era petit i es gravi amb vídeo. Tot seguit, envia la gravació a la tutora de cicle superior. A partir d’aquí la tutora de cicle superior l’envia a la tutora d’educació infantil i aquesta la fa arribar a la família corresponent. Moltes vegades el fillol/a envia un missatge d’agraïment al padrí/na.

Una altre aspecte que tenim en compte és el de donar propostes de millora d’aquesta lectura, la tutora de cicle superior envia consells per correu electrònic al padrí comentant-li els aspectes positius de la lectura i oferint-li propostes de millora per a la següent lectura.

D’altra banda, tots els divendres a l’escola hi havia lectura en veu alta per a tot l’alumnat. Actualment les alumnes de 4t en són les encarregades de gravar contes que ofereixen a tots els alumnes de la comunitat dels mitjans (1r, 2n i 3r). Aquestes gravacions també s’envien a la tutora que també ofereix propostes de millora. Totes les gravacions es pengen al Drive de la comunitat on totes els xiquets i xiquetes poden escoltar els contes.

La gota tafanera és al bosc. Conte

Agraïment