Avui a l’espai dels #divendres coeducatius us presentem l’article Com podem coeducar a l’aula? de la mestra i pedagoga Nati Bergadà en col·laboració amb Eura Mutiñó Farrés. Aquesta publicació aborda la importància d’implementar la coeducació en l’entorn educatiu per promoure la igualtat de gènere i eliminar els estereotips sexistes. La coeducació es defineix com un mètode educatiu basat en el principi d’igualtat i la no discriminació per raó de gènere, que busca reconèixer les diferències personals com una riquesa col·lectiva i eradicar qualsevol forma de discriminació.
L’article destaca la necessitat que els docents reflexionem sobre les pròpies pràctiques per assegurar-nos que no transmetem, encara que sigui de manera inconscient, pautes sexistes a l’aula. Per facilitar aquesta tasca, es proporcionen orientacions pràctiques, com ara l’ús d’un llenguatge inclusiu, oferir les mateixes oportunitats a tot l’alumnat, educar en el respecte a la diversitat i revisar els materials didàctics per evitar continguts sexistes.
A més, es presenten propostes didàctiques molt interessants en diferents formats (anuncis, contes, videoclips, webs, documentals, tires còmiques, llibres, etc) per treballar la coeducació a l’aula, adaptades a les diferents etapes educatives: infantil, primària i secundària. Aquestes activitats tenen com a objectiu essencial fomentar la reflexió crítica sobre els rols de gènere i promoure relacions igualitàries entre l’alumnat.
Per concloure, des del CRP subratllem la importància de la coeducació com a eina fonamental per construir una societat més justa i igualitària a través de la implementació transversal a l’aula d’aquests recursos pràctics i útils que podeu consultar clicant aquí.


