Proposta Pedagògica: Invisibles però decisives

Amb l’avinentesa que l’exposició Invisibles però decisives. Dones a la Guerra Civil i a la Batalla de l’Ebre es troba actualment allotjada al museu CEBE de Gandesa fins el diumenge 29 de setembre de 2024, us volem presentar la proposta pedagògica que l’acompanya, elaborada pel Centre de Recursos Pedagògics de la Terra Alta i que consisteix en una situació d’aprenentatge que proposa com a repte la cerca i investigació de dones de l’entorn que van participar en el conflicte bèl·lic per incorporar-les al registre de dones que han aflorat arran de la documentació de l’exposició, entre d’altres activitats didàctiques (anàlisi de cartells, breakout edu, etc).

En aquesta pàgina web del Departament de Justícia i Qualitat Democràtica hi trobareu els 2 dossiers pedagògics: el quadern de l’alumnat i el quadern del professorat per poder treballar aquesta interessantíssima exposició amb el vostre alumnat d’ESO i Batxillerat.

Després de l’estada a Gandesa, la mostra estarà disponible al club esportiu de Bot (del 30 de setembre al 13 d’octubre) i a Batea (del 14 d’octubre al 3 de novembre), entre d’altres poblacions del territori.

Aquesta exposició, produïda pel COMEBE, té la voluntat de mostrar la presència i la mobilització de les dones durant la Guerra Civil i la Batalla de l’Ebre, en els diferents àmbits del dia a dia del conflicte. A les milícies, al front, en les tasques d’intendència, en les cures comunitàries, a les fàbriques i col·lectivitats agrícoles, a les organitzacions o a les publicacions, les dones van prendre part durant tot el conflicte, també a les Terres de l’Ebre.

Aquesta mostra pretén recordar-les, fer aflorar el seu paper en totes les esferes i iniciar el recorregut per treure-les de l’anonimat. S’hi analitza, també, la utilització de les dones amb finalitats propagandístiques, la representació cultural que se’ls va donar i la repressió i vexacions que van patir com a dones transgressores.

L’exposició consta de sis àmbits que versen sobre la seva participació i mobilització en diferents àmbits del conflicte, posant el focus en les Terres de l’Ebre i la Batalla de l’Ebre; i de cinc històries de vida de dones que ho exemplifiquen.

No deixeu de visitar-la!

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut