Avui als #divendrescoeducatius volem presentar-vos un llibre per prevenir l’abús sexual.
Aquest llibre és un conte per a nens i nenes entre 4 i 8 anys, que forma part de la maleta pedagògica Coeduca’t petits que tenim al CRP de la Terra Alta.
El seu títol és El teu cos és un tresor i la seva autora es Margarita García Marquès, psicòloga clínica especialitzada en abús sexual infantil, comunicació, autoestima i infància.
Aquest conte proporciona un llenguatge clar, senzill i divertit des del relat interactiu i divertit de l’osseta ASPASI, l’Alma i en David. Conté elements que ajuden a entendre la difícil situació per la qual passen els protagonistes i permet treure a la llum part de l’univers interior del petit/a lector/a:
· Preguntes que fomenten la reflexió i el desenvolupament de la intel·ligència emocional
· Element de transició a buscar per les pàgines del conte
· Jocs per als petits lectors
· Recomanacions per adults
Els abusos poden passar en qualsevol lloc: a casa, a l’escola, en uns campaments, al carrer, etc i solen ser originats per persones que coneixen el menor des de fa temps, en els que confiem i als que els menors acostumen a estimar. Si volem prevenir o frenar un abús el més aviat possible, hem de parlar amb els nostres nens i nenes sense espantar-los i explicar-los que això pot succeir.
Una bona eina a disposició de tots els docents.


