VIII Trobada Pedagògica de la Terra Alta

Aquest dimecres 26 de juny va tenir lloc la VIII Trobada Pedagògica de la Terra Alta, celebrada a l’Institut de Gandesa i organitzada pel CRP de la Terra Alta. La jornada d’enguany portava per títol El canvi educatiu a l’escola del s.XXI i vam poder gaudir de la presència de dos convidats excepcionals: el Boris Mir i la Marta Pujadó, tots dos experts en transformació educativa i membres de l’equip d’Escola Nova 21.

La conferència del Boris Mir va versar sobre els aprenentatges imprescindibles per engegar la transformació als centres educatius. Així doncs, ens va parlar sobre les 7 tensions o conflictes (aprenentatges) que els claustres cal que es plantegin per tal d’iniciar el canvi educatiu al seu centre. Després de la pausa-cafè, la Marta Pujadó va preparar un taller amb la dinàmica dels grups d’experts i els docents van haver de llegir uns textos, reflexionar-hi i després compartir-ho amb els altres companys. A partir d’aquesta dinàmica van sorgir moltes preguntes que reflectien els dubtes i les inquietuds del professorat, i que es van anar resolent d’una manera compartida i consensuada.

La trobada va tenir molt d’èxit ja que hi va haver 113 inscripcions, demostrant, una vegada més, l’interès que susciten les temàtiques escollides per a la Jornada Pedagògica de la Terra Alta.

En aquesta jornada van intervenir la directora dels ST Terres de l’Ebre d’Educació, la Sra. Montserrat Perelló; l’alcalde de Gandesa, el Sr. Carles Luz; el director de l’Institut, el Sr. Ricard Marrugat; i la directora del CRP, la Sra. Àngels Pérez.

Des del CRP volem donar les gràcies a tothom que va venir i va participar d’aquesta activitat que creiem que va ser molt interessant, profitosa i engrescadora. També volem agrair la participació dels dos ponents que ens van delectar amb els seus coneixements, les seves reflexions i la seva amabilitat.