Exposició: Canvia el conte

A partir d’una història “de les de tota la vida” veurem que fins i tot els contes aparentment innocents poden estar carregats de prejudicis i estereotips. Ens preguntarem com és que segueixen presents uns models de feminitat i de masculinitat que es relacionen des de posicions desiguals, generant clares situacions de violència masclista.

L’exposició es basa en el vídeo que es va realitzar sobre la Caputxeta vermella el 2018 . A partir de la de la interacció amb els  titelles, es pretén mostrar la reacció i l’evolució de les respostes de l’alumnat en posar-se a la pell de la Caputxeta Vermella, personatge que vol trencar el silenci i vol deixar de ser víctima del llop.

Activitats com l’exposició i el treball que se’n pot fer ajuden a generar canvis. Els i les joves poden aprendre a pensar amb valors no sexistes i a desenvolupar un pensament crític, generant eines que permetin un canvi social positiu.

L’exposició conté 10 mòduls (1 de presentació i 9 amb contingut) presentats en plafons de muntatge fàcilCada un d’aquests, a banda del contingut, inclou:

• Codis QR amb accés a vídeos per fomentar la reflexió i la mirada crítica.
  • Activitats didàctiques de coeducació.
  • Un breu dossier del contingut teòric (píndoles) per tal que el professorat ho desenvolupi a l’aula amb el grup-classe.

Exposició adreçada a l’alumnat de secundària.

El material didàctic de l’exposició compta amb nou propostes que podeu consultar en aquest enllaç.