Podeu demanar les sessions a través d’aquest enllaç
La Marató 2022, per la salut cardiovascular
Un dels objectius de La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio és conscienciar els joves sobre les malalties tractades en el programa. Per aconseguir-ho, la Fundació desplega una intensa campanya de divulgació que, cada any, arriba a més de 200.000 joves.
Entre el 17 d’octubre i el 18 de desembre, al voltant de 400 professionals de la salut faran unes 5.000 sessions divulgatives en format presencial – si l’estat de la pandèmia per Covid ho permet – per acostar els joves a la realitat mèdica i humana de la salut cardiovascular i despertar el seu esperit solidari envers les persones afectades i les seves famílies. Les sessions de divulgació estan adreçades, principalment, a centres educatius de secundària, de batxillerat i cicles formatius, així com a altres entitats socials, educatives i culturals de tot Catalunya.
La Fundació La Marató de TV3 organitza aquesta campanya amb la col·laboració del Departament d’Educació a través dels seus centres de recursos pedagògics.
VÍDEO DIVULGATIU SOBRE LA SALUT CARDIOVASCULAR
L’element central de les sessions divulgatives és aquest vídeo que explica, de manera molt directa i colpidora, com les malalties cardiovasculars poden afectar qualsevol persona, jove o gran, i que arriben sense avisar. Hi intervenen els actors Marta Marco, Albert Ribalta, Ivan Luengo i Nesa Vidaurrazaga, acompanyats per la neuròloga Natàlia Pérez de la Ossa i la cardiòloga Fina Mauri. La nota musical final l’hi posa Doctor Prats amb el seu tema “A poc a poc”.
CONCURS “PINTA LA MARATÓ”
Els joves que han rebut una sessió divulgativa tindran l’oportunitat de participar en el concurs “Pinta La Marató” tot fent un exercici de reflexió i expressió artística al voltant de conceptes relacionats amb la salut cardiovascular. El premi per a la classe autora del cartell guanyador i dels finalistes serà un cap de setmana en un dels albergs de la Xarxa Jove d’Albergs de Catalunya, a càrrec del Departament de Drets Socials.