Un estudi de la UdG alerta que el 10% dels infants ha viscut una situació de violència masclista a casa

El 59 % es plantejaria no demanar ajuda si això pogués tenir conseqüències per la seva mare

Un equip científic de la Universitat de Girona (UdG), amb el suport de l’Observatori Social de la Fundació La Caixa, ha elaborat un model d’actuació per posar a l’abast del professorat eines per prevenir i detectar de manera precoç la violència masclista a les llars de l’alumnat. Aquest document és fruit del projecte de recerca SomAquí!, dut a terme els anys 2021 i 2022. La singularitat de la iniciativa és que ha donat un paper actiu als mateixos infants i joves en la recerca. I els resultats mostren que el 10 % ha viscut una situació de violència masclista a casa seva i el 59 % es plantejaria no demanar ajuda si això pogués tenir conseqüències per la seva mare.

SomAquí! és un projecte de recerca de l’Observatori Social de la Fundació la Caixa, amb la direcció científica del grup de recerca en Infància, Joventut i Comunitat – Liberi de la UdG, i ha comptat amb la col·laboració del Departament de Drets Socials i el Departament d’Educació de la Generalitat. Els resultats del projecte, premiat en la convocatòria Social Research Call 2020 de la Fundació la Caixa, s’han presentat avui a CaixaForum Macaya, a Barcelona, en un acte titulat «El paper dels infants i els adolescents en la detecció de la violència masclista. Què s’hi pot fer des dels centres educatius?».

L’objectiu principal del projecte ha estat l’elaboració d’una guia d’actuació aplicable als centres educatius per ajudar a posar fi a la violència masclista que infants i adolescents viuen casa seva. Amb aquest propòsit, sis grups d’experts i expertes conjuntament amb infants i adolescents de Figueres, Girona, Palau d’Anglesola, Tortosa i Vic han acompanyat a l’equip d’investigació al llarg de tota la recerca.

Més informació al Diari de Girona