Tenir altes capacitats no és sinònim d’èxit i costa d’entendre

El president del Col·legi de Psicologia de Girona, Àngel Guirado, aborda la problemàtica i insisteix en la importància de saber identificar les necessitats educatives dels alumnes des de les famílies, els docents i l’entorn social

Desconegudes i mal interpretades. Així defineix Àngel Guirado les altes capacitats, en base a les estadístiques, que també confirmen que no s’identifiquen ni s’atenen adequadament.

El president del Col·legi de Psicologia de Girona desmenteix la idea preconcebuda per molta part de la societat, que associa les altes capacitats amb l’èxit, i dona eines per comprendre millor el fenomen i prendre millors decisions per tractar-lo al llibre Las altas capacidades en la encrucijada de l’Editorial Dominicus, que es va presentar ahir a la Llibreria 22.

L’assaig és el resultat d’anys de treball, experiències, observacions i vivències per tal d’arribar a entendre tots els factors que influeixen en una bona atenció de les necessitats educatives no identificades. «Aquest tipus d’alumnat sovint es troba en una cruïlla i estan en un entorn que els minimitza i infravalora i és molt important la interacció amb les famílies, docents i l’entorn social».

Tot i que Guirado admet que el sistema educatiu és complex, amb ràtios d’alumnes molt elevades per aula, considera que es poden trobar «estratègies i metodologies» per intentar abordar aquests casos. «Aquest llibre pretén respondre les preguntes que es fan moltes persones amb interès en el tema, des de la ciència, però també des de la realitat quotidiana, per això parteix de situacions reals».

Més informació, Diari de Girona

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>