Els experts advoquen per codocències i cotutories, estabilitzar equips i definir el marc dels aprenentatges bàsics

El Grup Impulsor de Millores Educatives presenta les seves recomanacions a la consellera Anna Simó: un document de 128 pàgines amb 154 mesures concretes, de les quals 18 prioritàries, i una proposta d’acord de país per a la seva aplicació progressiva.

Promoure un pacte nacional per a la inclusió i l’equitat; incrementar el nombre de docents per poder fer més codocències i treballar en grups reduïts; elaborar i difondre el marc de referència sobre el procés d’aprenentatge de la comunicació oral, la lectura, l’escriptura i les matemàtiques; identificar i definir els aprenentatges bàsics per a cada cicle de cada etapa educativa; incrementar el personal de suport no docent, especialment als entorns més complexos; afavorir el model de tutoria compartida a la secundària; reduir les tasques burocràtiques i de gestió dels equips directius…

Aquests són alguns dels divuit punts destacats del document Mesures per millorar l’educació a Catalunya que l’anomenat Grup Impulsor que el Govern va designar a començaments de gener —amb l’acord amb les forces parlamentàries i a conseqüència dels pobres resultats dels alumnes catalans a les proves PISA— ha entregat aquest matí a la consellera Anna Simó. El grup l’han format divuit persones, la gran major part docents de diferents etapes, dels quals bona part en actiu i altres recentment jubilats, i ha comptat amb la coordinació de Jesús Vinyes, president del Consell d’Educació de Catalunya.

Segons s’explica al preàmbul de l’informe, “la metodologia de treball l’ha fixada el mateix Grup, amb diverses sessions dedicades a la pluja d’idees, la concreció de propostes, el debat i l’escolta, la redacció i la priorització, i ha tingut un condicionant remarcable en el fet que ha comptat amb només mes i mig de temps”. El grup admet també que la manca de temps els ha forçat a treballar sense diagnòstic previ, i adverteix que els resultats de PISA o de les proves de competències bàsiques, si bé indiquen que cal abordar el debat sobre com millorar els aprenentatges bàsics, “no han de ser els únics indicadors per valorar la qualitat del sistema educatiu”.

Més informació, El diari de l’educació

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>