FEM MATEMÀTIQUES 2024

Ens plau anunciar-vos que a l’adreça https://fm.feemcat.org/ ja podeu accedir a l’enunciat dels problemes de la primera fase de l’activitat FEM MATEMÀTIQUES 2024 i fer la preinscripció del vostre centre (ADEMGI). Us animem a participar-hi!

El concurs va dirigit a l’alumnat de 5è i 6è de primària, i 1r, 2n, 3r i 4t d’ESO.(NOVETAT! Aquest any incorporen dos cursos més al concurs, 3r i 4t d’ESO!)

Segons la categoria han de resoldre dos o tres problemes que, un cop treballats, es presenten en un informe on s’ha explicat i argumentat la seva resolució de manera clara i completa. La data d’entrega és el dia 23 de febrer. Per a totes les categories en general es recomana treballar amb material manipulatiu. Recordeu que al CRP del Ripollès disposem de maletes amb material manipulatiu de matemàtiques. En alguns problemes, a l’annex, trobareu una plantilla per retallar i poder treballar o fer proves tantes vegades com sigui necessari. Tots els problemes de la primera fase del FM per a primària estan fets perquè l’alumnat pugui treballar amb diversos materials manipulatius: domino, tangram, pattern blocs, retallar o doblegar paper i ús del geogebra si es considera adient. En general qualsevol material que pugui representar la situació que proposen els problemes pot ajudar en la seva resolució.

La manipulació ens dona perspectives diferents de les que els donaria treballar només amb paper i llapis i els permet fer accions i provar, i més endavant descobrir patrons i generalitzar.

En el Fem Matemàtiques es valoren, a més de la correcció dels resultats, altres aspectes, com l’ús d’estratègies originals i la capacitat d’explicar el perquè dels possibles resultats numèrics; és a dir, no poden ser fruit d’un full de càlcul sense més explicacions.

Fer problemes porta implícit: tenir iniciativa per cercar camins de solució, raonar i provar, connectar i comunicar, i representar processos inherents quan es fan matemàtiques.

Si teniu qualsevol pregunta, no dubteu a contactar les coordinadores del concurs, Mireia Güell i Rosa Ma Sala, mitjançant un missatge a: ademgi@gmail.com