SOAC

EL Servei d’Orientació d’Àmbit Comunitari

ilustraciones, imágenes clip art, dibujos animados e iconos de stock de señal de tránsito - orientadpr

El SOAC s’implementa a Ripoll arran del desplegament en cinc municipis catalans d’un pla pilot del Departament d’Educació emmarcat dintre dels Plans Educatius d’Entorn (PEE). Els PEE són un acord de col·laboració entre l’Ajuntament i el Departament d’Educació amb l’objectiu d’assolir l’èxit educatiu de tot l’alumnat des de la convivència i la cohesió social.

El SOAC és un element més d’aquesta reforç tenint com a objectiu principal complementar l’orientació i acompanyament que porten a terme els centres a través de l’acció tutorial i col·laborar amb la que l’Equip d’Atenció Psicopedagògica (EAP) dels Serveis Educatius fa amb aquells alumnes més vulnerables i amb necessitats educatives més específiques.

El SOAC permet ampliar aquesta atenció més enllà de l’etapa obligatòria i oferir un seguiment d’aquell alumnat que per les seves característiques personals presenta un major risc de fracàs educatiu si no se li ofereix un suport més continuat.

Servei d’Orientació d’àmbit Comunitari, vol contribuir a la millora de les condicions d’escolarització i a l’èxit educatiu escolar, mitjançant l’orientació i l’acompanyament des d’una perspectiva comunitaria, treballant conjuntament amb diferents agents del municipi.

Els objectius generals del SOAC són:

• Millorar les expectatives d’èxit educatiu d’ aquells/es joves que un cop acabada l’ etapa obligatòria no han graduat o es troben en risc d’abandonament
  • Facilitar la construcció d’itineraris formatius personalitzats que connecti els aprenentatges formals i no formals
  • Contribuir a reduir la segregació escolar i minimitzar els seus riscos
  • Contribuir a evitar l’ absentisme i l’ abandonament escolar prematur.
  • Col·laborar a la detecció precoç de les necessitats educatives i les situacions de risc o vulnerabilitat
  • Promoure l’ escolarització 0-3 i els espais familiars.

D:\Users\37737727v\Desktop\SOAC_DIPUTACIO\materials\imatges\binding_help_fond_hands_adult_kids-807612.jpg!s

QUÈ OFERIM?

• Orientació i acompanyament a l´alumnat, les seves famílies i els/les agents educatius en el procés de construcció de trajectòries personals, acadèmiques i socials.

• Col·laboració en el seguiment de l´alumnat en risc d’abandonament i/o absentisme escolar a través d´accions de prevenció, detecció i d’intervenció educativa.

• Suport a les famílies buscant reforçar la seva tasca educadora i acompanyant-los en les diferents etapes educatives i de desenvolupament dels seus fills i filles.

• Suport a l’alumnat en accions de retorn al sistema educatiu: difusió proves lliures, proves d’accés, ensenyaments d’adults..

• Suport a l’alumnat en homologacions d’estudis

• Suport a l’alumnat i famílies en els processos de preinscripció, matrícula i sol·licitud de beques d’estudis postobligatoris

A QUI ENS DIRIGIM ?

A famílies, alumnat des dels 0 fins als 20 anys, professionals educatius, entitats i associacions.

Per ser atesos al SOAC , demaneu cita prèvia a través dels següents canals:

Telèfon: 972700918 (extensió 3) – 634768601

Correu electrònic: icoma1@xtec.cat

Us atendrem presencialment a l’Espai Jove El Galliner .

Key, Lock, Rustic, Door, Red