30 DE GENER- Dia Escolar de la No-violència i la Pau

Avui 30 de gener és el Dia Internacional de la Pau i la No Violència. A les escoles i instituts podem aprofitar aquests dies per treballar amb els infants el tema de la Pau, la no violència, la resolució de conflictes i la convivència.

Aquest dia es commemora la mort de Mahatma Gandhi líder nacional i espiritual de l’Índia, assassinat a trets el 1948 per un integrista hindú.

L’objectiu del Dia Internacional de la Pau i la No Violència és l’educació en i per a la tolerància, la solidaritat, la concòrdia, el respecte als Drets Humans, la no-violència i la pau.

El missatge bàsic d’aquest dia és: “Amor universal, No-violència i Pau”. L’Amor universal és millor que l’egoisme, la No-violència és millor que la violència i la Pau és millor que la guerra.

Material per a treballar els drets dels infants:

Recursos oferts per Nati Bergadà

Recursos oferts pel Departament d’Educació

El Departament d’Educació organitza el webinar #DENIP23 CONVIURE PER APRENDRE. Aquest acte es realitza amb motiu del Dia Escolar de la No-violència i la Pau del curs 2022/23.

Durant l’acte es presenten les línies marc, els objectius i les novetats relacionades amb la convivència positiva i l’enfocament restauratiu amb la presència de responsables i tècnics docents de la Direcció General d’Atenció a la Família i Comunitat Educativa.

La ponència central L’educació emocional en el marc de la No-violència i la Pau és a càrrec de la Sra. Èlia López Cassà. En aquesta ocasió, i emmarcat dins els vectors de benestar emocional i de ciutadania democràtica i consciència global, volem incidir en l’apartat d’educació socioemocional que es recull en el projecte de convivència i que ens permet tenir la capacitat de conèixer i reconèixer les pròpies emocions i les dels altres, i saber expressar-les, utilitzar-les i gestionar-les de manera positiva.

També s’hi recullen les experiències i bones pràctiques de centres relacionades amb la concreció del treball emocional i la promoció de la convivència des de diferents mirades, l’enfocament restauratiu, el projecte de convivència, el programa d’innovació #aquiproubullying, així com la presentació del web Convivència Positiva on es recullen orientacions i recursos per promoure el benestar i la convivència positiva de la comunitat educativa.