21 de març, Dia Mundial de la Poesia

El 21 de març és el Dia Mundial de la Poesia, aquestes propostes i recursos et poden ser útils per celebrar una data tan assenyalada.

La poesia és un recurs educatiu amb un gran potencial pedagògic que podem incloure a les aules d’infantil, primària i secundària. Treballar la poesia aporta molts beneficis pels infants i joves.
La poesia és un recurs que engresca i motiva a l’alumnat. Les metàfores, els jocs de paraules, les repeticions de sons, els embarbussaments, els rodolins, els cal·ligrames, les històries amagades…, afavoreixen que els infants i joves desenvolupin el llenguatge i la sensibilitat literària.

Cal que la poesia tingui més presència a les aules, que no quedi limitada exclusivament a ocasions especials com Nadal i Sant Jordi. Cal que fem un canvi de mirada i apostem per una educació literària integral.
Aquest article l’han elaborat conjuntament la Nati Bergadà amb en Dani Espresate, esperem que us sigui útil 😉

També us animem a llegir l’article que han publicat al NODES de l’Alumnat d’Origen Estranger. Per commemorar aquest dia, a Catalunya, seguint amb una tradició que es va encetar fa alguns anys, la Institució de les Lletres Catalanes (ILC) celebra, amb la col·laboració de diverses entitats (tant públiques com privades), una gran festa de la paraula i les lletres i fomenta un seguit d’iniciatives arreu dels territoris de parla catalana. Cada any es tria un poema que es tradueix a diverses llengües. Enguany, el poema escollit ha estat Si puc, un poema de Gabriel Ferrater amb el qual es commemora el centenari del seu naixement. Aquesta festivitat és una oportunitat perfecta per potenciar l’expressió a l’aula, tant l’expressió oral amb la lectura del poema Si puc, com l’expressivitat individual o col·lectiva de l’alumnat.