Recerkids

Recerkids, és un programa educatiu organitzat per la Direcció General de Recerca de la Generalitat de Catalunya i Eduxarxa que té com a objectiu apropar la recerca científica a l’alumnat de 5è i 6è de Primària.

Aquest curs se celebra la V edició del programa, i ho fa amb recerques sobre el canvi climàtic, una temàtica de molta actualitat amb la qual volem commemorar l’aniversari d’Eduard Fontserè, fundador i director del Servei Meteorològic de Catalunya.Tenint en compte el context en què ens trobem, el Recerkids d’enguany proposa dues línies de recerca pautades, que es podran dur a terme tant a l’aula com des de casa, per tal d’adaptar-se a les diferents situacions que puguin sorgir amb els grups-classe durant el programa.

A més a més, també com a novetat d’aquest any, el programa ofereix una adaptació curricular de les recerques per a les escoles d’alta complexitat per tal d’ajudar el professorat el millor possible .

Les dues línies de recerca faran reflexionar l’alumnat sobre conceptes tan actuals com la l’emergència climàtica, tot desenvolupant l’esperit crític envers la informació que els arriba dels mitjans de comunicació:

1. Lluitar contra el canvi climàtic amb la llista de la compra: una proposta que permetrà investigar com tothom pot contribuir a reduir les emissions de diòxid de carboni a l’hora de fer la llista de la compra.
2. El CO2 no es veu però les seves conseqüències, sí: a través d’aquesta recerca, l’alumnat podrà observar els canvis que tenen lloc en un ecosistema polar quan els nivells de CO2 augmenten notablement.