L’univers divers, llibre per conscienciar sobre les malalties minoritàries

Us volem fer difusió del llibre “L’univers divers”, el primer llibre de l’IRBLleida per visibilitzar i conscienciar sobre les malalties minoritàries. L’autora és Alba Bellart Castellví, mestra i logopeda de Tàrrega.

Els beneficis obtinguts per la venda es destinaran a la recerca en malalties minoritàries realitzada per personal investigador de l’IRBLleida.

Segons l’autora, es podria valorar aquest llibre des de dues vessants:

• com a lectura obligatòria en algun curs del Cicle Mitjà o Superior de Primària del centre.
  • fer un treball d´educació emocional ( valors i emocions continguts en els diferents contes) a cada curs de l’escola. Es podria realitzar a l’hora de tutoria.

Amb alguna d´aquestes propostes es podria ajudar a aconseguir tres objectius del projecte ( a part de fomentar l’entusiasme per la  lectura ) i són els següents:

• visibilitzar i normalitzar les malalties rares en la infància.
  • fer un treball emocional de com poder afrontar millor una malaltia crònica.(malalties minoritàries o d’altres com el càncer infantil, diabetis…).
  • promoure més la recerca mèdica en aquest tipus de patologies, essent beneficiós que la investigació també es pogués realitzar en un centre de proximitat.(Institut de Recerca Biomèdica de Lleida).

L’autora remarca, també , que quan la pandèmia ho pemeti,  li encantaria venir a les vostres escoles a fer un taller d’educació emocional sobre les malalties rares o infreqüents.